Podle dobře informovaného zdroje by se nemělo jednat o žalobu na jednu banku, ale na víc finančních ústavů.
Zdroj ale odmítl blíže specifikovat jakékoli podrobnosti. Předčasné uvolnění informací by údajně mohlo s ohledem na právnickou stránku ovlivnit průběh celého sporu. O chystaných krocích SOS nemají žádné informace zástupci bankovního sektoru ani ministerstvo financí.
Náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace Pavel Štěpánek byl informací o případných žalobách zaskočen a mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková řekla, že o žádných žalobách neví a ani k nim nevidí důvod. Mluvčí SOS Ivanu Pickovou se nepodařilo zastihnout.
Sdružení obrany spotřebitelů v minulosti už několikrát dalo najevo, že banky zažaluje, pokud neustoupí od poplatků za zrušení nebo i vedení účtu. Sdružení podalo podnět kvůli poplatku za zrušení účtu na podzim 2003 Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Podle SOS poplatek brání volnému přechodu klientů a konkurenci.
Stejné, ale i další problémy vadí i ministerstvu financí, které letos tlak na banky ještě vystupňovalo, a dokonce připravilo opatření, které má posílit postavení klientů. Vzniknout by měly institut finančního ombudsmana a jednotná databáze sazebníků. Zakázat by se měly poplatky za rušení účtu. - více zde
Banky kritiku odmítají, ale například poplatku za rušení účtu se již vzdaly všechny, naposledy největší česká banka ČSOB.
"Nechceme soudit, do jaké míry jde o politickou a do jaké míry o odbornou iniciativu, proto nechceme posuzovat její čelnost," řekl před nedávnem v reakci na návrhy MF mluvčí ČSOB Milan Tománek. Bankovní domy se rovněž často hájí tím, že český trh je vysoce konkurenční, což zdůraznila i Česká národní banka. - více zde