Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Souboj dvou likérek mají rozhodnout novinky

  8:21aktualizováno  8:21
Souboj dvou tradičních českých výrobců lihovin, kterými jsou Stock Plzeň-Božkov a Jan Becher - Karlovarská Becherovka, nabírá znovu na obrátkách. Oba výrobci přijdou v nejbližší době na trh s novými značkami. Stock, známý výrobou Fernetu, se chystá uvést nový lehčí tmavý bylinný likér, o kterém však zatím žádné detaily nezveřejnil. A karlovarští by měli do několika týdnů představit nový bylinný nápoj s příchutí citronu pod názvem Limet.

"Nový nápoj bude v nadějné kategorii, kde se dobře prodává a která je perspektivní," říká tiskový mluvčí Becherovky David Binar. Jinak nový produkt odmítá komentovat.

Největší konkurent Becherovky plzeňský Stock považuje nový výrobek za snahu svézt se na popularitě Fernet Stock Citrusu.

"Málokdy se podaří tak razantní vstup na trh, jako tomu bylo u citrusu. Po dvou letech je u nás druhou nejprodávanější lihovinou," říká šéf Stocku Martin Petrášek.

Před limetem se snažila Becherovka prosadit hořkým likérem Rapid, který chuťově připomínal právě nejoblíbenější domácí nápoj Fernet. Vstup rapidu byl podle obchodníků velmi úspěšný, ale dnes už se mu tolik nedaří. "Masivní reklamní kampaň a zaváděcí ceny oslovily řadu lidí. Poté, co tyto dva faktory z větší části pominuly, se zákazníci většinou vrátili k těm značkám, které preferovali před nástupem rapidu," říká Theodor Lejsek, majitel plzeňské nápojové distribuční společnosti, která vlastní řadu velkoobchodů v zemi. "Nyní prodáváme rapidu podstatně méně než v prvních měsících po uvedení na trh," dodává.

"Becherovka se tlačila někam, kam se bez delší podpory nemohla dostat. Trh už obsadil citrus. Kdo přijde jako druhý, musí být lepší, a o tom lidi nepřesvědčili," míní zástupce jednoho z hlavních řetězců supermarketů, který si nepřál být v této souvislosti jmenován.

Becherovka se novými produkty snaží podle odborníků především splnit to, co slíbila při privatizaci karlovarské likérky. Letos musí vyrobit 140 tisíc hektolitrů bylinných likérů, zatímco loni to bylo jen 120 tisíc hektolitrů.

"I když nad rapidem neskáčeme nadšením, vesměs splnil naše očekávání," komentuje uvedení rapidu na trh Binar. Kolik vyrobí jednotlivých produktů Becherovka, zásadně nesděluje. Podle Binara ovšem všechny cíle závazné v privatizačním projektu splní.

Nové výrobky ve skupině hořké a bylinné likéry představují přední tuzemští výrobci zcela záměrně. Zatímco celkový trh s lihovinami v České republice rok od roku klesá - během posledních dvou let se v tuzemsku vypije o deset milionů litrů lihovin méně, jen osmdesát milionů litrů - hořké a bylinné likéry svůj podíl neustále zvyšují. Během dvou let vzrostly jejich prodeje o necelé tři miliony litrů.

Podle obchodníků je dnes stále oblíbenější a častější, že firmy přicházejí s novými chutěmi u zavedených druhů výrobků. "V poslední době je trend například chuť citronu či zeleného jablka.

Výrobci také u některých druhů snižují obsah alkoholu, což oslovuje nové skupiny spotřebitelů, jako jsou třeba ženy," říká Lejsek. Podle něho při zavádění nových nápojů hrají velkou roli speciální akce, během kterých obchodníci nabídnou nápoj za nižší cenu než obvykle. "Právě akční slevy jsou pro řadu lidí při výběru alkoholu podstatným vodítkem. Důležitým prvkem je také reklama a zvuk příslušné značky," dodává Lejsek.

 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.