Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Souboj Korejců o český trh s auty: Kia přidává, Hyundai dál ztrácí

  14:09aktualizováno  14:09
Podíl korejských značek na trhu s novými osobními auty v Česku klesá, stále je však více než dvojnásobný v porovnání s Evropou. Poslední data o nových registracích vozů ale současně ukazují upadající podíl Hyundai a naopak růst poptávky o vozy Kia.

Kia Optima Sportswagon | foto: Lukáš Hron, Mobil

Ještě v roce 2014 měly Kia a Hyundai dohromady přes třináct procent českého trhu, teď však jejich podíl už jen lehce přesahuje desetinu. I tak mají korejské značky u nás díky výrobě části svých modelů v závodech v Nošovicích a slovenské Žilině výrazně nadprůměrný podíl.

Detailnější pohled na statistiky registrací za letošní rok ukazuje další trend: prodeje vozidel Hyundai u nás klesají a značka ztrácí svůj tržní podíl, Kia naopak mírně roste. I přesto však u nás Hyundai stále prodává dvakrát více vozů než Kia. Na evropském trhu má Kia a Hyundai za první dva měsíce letošního roku šest procent trhu.

Podíly Hyundai a Kia na českém trhu
rokHyundaiKia
2016 (první čtvrtletí)7,183,47
20158,533,29
20149,853,48
20139,863,84
20128,714,92
20116,974,97
zdroj: Sdružení dovozců automobilů

Za první tři měsíce letošního roku stouply v Česku registrace nových vozidel Kia o více než šestnáct procent, Hyundai naopak ztratil přes sedm procent. Za samotný březen se pak obě značky k sobě ještě více přibližují: v březnu podíl Hyundai klesl na 7,07 procenta, Kia se dostala na 3,7 %.

Hyundai za poslední roky v Česku výrazně klesá: ještě v roce 2014 měl podíl 9,86 % trhu, v březnu se dostal ke zmíněným sedmi procentům. Pokles může souviset především s redukcí dealerské sítě i agresivním marketingem. Kia atakovala v minulých letech pět procent trhu, po propadu ke třem procentům však letos opět roste. Hyundai je v pořadí značek třetí, Kia šestá.

Nejprodávanější vozy korejských značek v Česku
modelpočet prodaných vozů
Hyundai i301 260
Hyundai ix201 041
Kia cee ́d688
Hyundai Tucson638
Kia Sportage612
údaje za první čtvrtletí 2016, zdroj: SDA

Kia v Česku boduje hlavně v Žilině vyráběným modelem Sportage, za březen byl nejprodávanějším modelem této značky a v prodejích dokonce předstihl i svou obdobu z Nošovic, model Hyundai Tucson. Sportage je nejúspěšnějším modelem automobilky Kia i v globálním měřítku.

Fotogalerie

Společnost Kia Motors je součástí Hyundai-Kia Automotive Group, Hyundai tak svého menšího konkurenta ovládá. „Z obchodního a strategického hlediska je značka Kia na sesterské automobilce zcela nezávislá, žádné interní omezení na trhu neexistuje,“ sdělila iDNES.cz mluvčí Kia Kateřina Jougličková.

Podle ní růst značky Kia vychází z kombinace aspektů: představení nových modelů, zlepšení odbytu modelu Rio a revitalizací dealerské sítě. „Současně jsme nedávno otevřeli nové prodejny u ekonomicky silných obchodních partnerů značky Kia v Pardubicích a Praze,“ dodala mluvčí.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Oetker před 100 lety způsobil revoluci v pečení. Vynalezl prášek do pečiva

Výroba německé společnosti Dr. Oetker v roce 1937 na obrazu malíře Carla...

Před sto lety, 10. ledna 1918, zemřel německý podnikatel August Oetker, zakladatel rodinné firmy Dr. Oetker. Původem...

Číňané chtějí převzít oděvní řetězec C&A, tvrdí německý týdeník

Nová prodejna

Majitelé evropského oděvního řetězce C&A, který působí rovněž v České republice, plánují prodej podniku do čínských...

Ikea otevře v Praze nový obchod. Zákazníci v něm nezabloudí, bude malý

Marek Feltl, šéf švédského nábytkářského řetězce IKEA pro Česko, Slovensko a...

Pro další obří dům Ikea není v Česku místo. Nábytkářská firma přesto letos otevře v Praze novou prodejnu. Bude menší a...

Najdete na iDNES.cz