Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soud poslal labskou plavbu do konkursu

  14:02aktualizováno  14:02
Krajský soud v Ústí nad Labem prohlásil konkurs na majetek Československé plavby labské. Reagoval tak na návrh, který před několika dny podalo představenstvo společnosti. To k tomuto kroku muselo přistoupit poté, co stát i věřitelské banky odmítly zadlužené firmě pomoci. Správcem konkursní podstaty jmenoval soud dosavadního předběžného správce Aleše Klaudyho.

Co nyní společnosti hrozí? "Loděnice Chvaletice a Křešice budou zřejmě podnikat i po konkursu. Klíčový celek - rejdařství - může být ohrožen tím, že zahraniční věřitelé uplatní zadržovací právo na plavidla, která se nalézají mimo republiku, a zabaví je. Správce konkursní podstaty přijde o značnou část loďového parku a posádky lodí o práci," obává se generální ředitel plavby Jaroslav Vávra.

Podle ministra dopravy Jaromíra Schlinga je však tento scénář přehnaný. "Jsem přesvědčen, že správce konkursní podstaty zajistí fungování společnosti," uvedl Schling. Dodal, že lodě v Čechách zůstanou a i po prodeji budou vozit zboží, byť pod hlavičkou jiných firem

Vysoce zadlužené rejdařské firmě odmítla vláda pomoci na svém jednání 25. července. "Vláda zamítla návrh na řešení současné ekonomické situace v plavbě, neboť stát nehodlá řešit problémy společnosti, v níž nemá žádnou majetkovou účast," vysvětlila rozhodnutí mluvčí ministerstva dopravy Ludmila Roubcová.

Obdobně zareagovaly i věřitelské banky v čele s ČSOB, které se rozhodly ztrátový podnik dále nepodporovat. ČSOB vlastní osmadvacet procent akcií společnosti, dalšími věřiteli jsou Komerční banka, Česká spořitelna a Credit Lyonnais.

Dluhy Československé plavby labské, která má základní kapitál dvě miliardy, podle správce konkursní podstaty Aleše Klaudyho přesahují 1,3 miliardy korun.

K návrhu na konkurs se přihlásilo i několik zaměstnanců. Společnost dluží asi 700 pracovníkům mzdy zhruba za 28 milionů korun.

Ministr Schling vidí jako přičinu problémů v labské plavbě privatizaci v roce 1992. "Máme co činit s privatizačním zmetkem," uvedl.  Dodal, že ČSPL například platí nájemné Německu za přístaviště v Hamburku, který má v nájmu český stát. Platí také příspěvky bývalým německým pracovníkům plavby na základě mezistátní dohody.

 

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.