Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soud rozsekl spor o kroměřížské víno

  19:02aktualizováno  19:02
Okresní soud v Kroměříži ukončil dvouletý spor o kroměřížské víno. Dvouletou podmínkou potrestal jednatele firmy, která vyrábí mešní vína ve sklepích kroměřížského zámku. Dal tak za pravdu původnímu provozovateli, společnosti Arcibiskupské vinné sklepy Kroměříž.

Ta svého později vzniklého "následovníka" vinila z nekalé soutěže - užívání téměř identické etikety na lahvích i prakticky stejného jména společnosti.

Spory těchto dvou společností zaměstnávají soudy už dva roky a zásadní roli v nich hraje Olomoucké arcibiskupství. To bylo společníkem původní společnosti od roku 1994, a to se čtyřicetiprocentní účastí.

Po šesti letech se však rozhodlo původních společníků zbavit a založilo novou společnost, v níž má už 70 procent. Původní společníky pak vytlačilo.

Namísto názvu Arcibiskupské vinné sklepy začala nová společnost užívat názvu Arcibiskupské sklepy a téměř totožná byla i etiketa, kterou nový provozovatel lepil na své lahve.

Oficiální důvod konce původní společnosti však arcibiskupství i vedení kroměřížského zámku formulovali jinak: opožděné placení nájemného. "Byla to pochopitelně jen záminka," tvrdí jednatel původní firmy Jaroslav Grmolec. Určitá zpoždění v platbách však připouští.

Jaroslav Grmolec se odstěhoval svou vyhoštěnou společnost do Hovoran na Hodonínsku a začal se bránit žalobami. Tvrdí, že až poté, co proti němu arcibiskupství rozjelo kampaň.

"Všem farám zakázalo arcibiskupství kupovat naše víno, ve všech kostelech rozšířilo dopisy proti mé osobě. Jsem v nich označován za soukromníka. To je zvláštní, protože arcibiskupství má v naší společnosti stále ještě původní čtyřicetiprocentní podíl," diví se.

Grmolec, sám praktikující katolík, který do původní společnosti přizval arcibiskupství z vlastní vůle, už předtím uspěl u Krajského soudu v Brně. Ten uznal, že etikety i názvy firem jsou zaměnitelné a nařídil nové společnosti je změnit.

Žalobce se proti rozsudku odvolávat nebude, obhajoba si ponechala lhůtu na rozmyšlenou.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.