Ta svého později vzniklého "následovníka" vinila z nekalé soutěže - užívání téměř identické etikety na lahvích i prakticky stejného jména společnosti.
Spory těchto dvou společností zaměstnávají soudy už dva roky a zásadní roli v nich hraje Olomoucké arcibiskupství. To bylo společníkem původní společnosti od roku 1994, a to se čtyřicetiprocentní účastí.
Po šesti letech se však rozhodlo původních společníků zbavit a založilo novou společnost, v níž má už 70 procent. Původní společníky pak vytlačilo.
Namísto názvu Arcibiskupské vinné sklepy začala nová společnost užívat názvu Arcibiskupské sklepy a téměř totožná byla i etiketa, kterou nový provozovatel lepil na své lahve.
Oficiální důvod konce původní společnosti však arcibiskupství i vedení kroměřížského zámku formulovali jinak: opožděné placení nájemného. "Byla to pochopitelně jen záminka," tvrdí jednatel původní firmy Jaroslav Grmolec. Určitá zpoždění v platbách však připouští.
Jaroslav Grmolec se odstěhoval svou vyhoštěnou společnost do Hovoran na Hodonínsku a začal se bránit žalobami. Tvrdí, že až poté, co proti němu arcibiskupství rozjelo kampaň.
"Všem farám zakázalo arcibiskupství kupovat naše víno, ve všech kostelech rozšířilo dopisy proti mé osobě. Jsem v nich označován za soukromníka. To je zvláštní, protože arcibiskupství má v naší společnosti stále ještě původní čtyřicetiprocentní podíl," diví se.
Grmolec, sám praktikující katolík, který do původní společnosti přizval arcibiskupství z vlastní vůle, už předtím uspěl u Krajského soudu v Brně. Ten uznal, že etikety i názvy firem jsou zaměnitelné a nařídil nové společnosti je změnit.
Žalobce se proti rozsudku odvolávat nebude, obhajoba si ponechala lhůtu na rozmyšlenou.