Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Více vlaků na Slovensko. Soukromníci od prosince dál posílí

  14:07aktualizováno  14:07
Konkurence mezi železničními dopravci ve vlacích mezi Českem a Slovenskem od prosince ještě vzroste. Leo Express přidá od nového jízdního řádu jeden pár spojů denně na východ Slovenska a nově začne jezdit i do Prešova. RegioJet začne jezdit v noci už každý den.

Souprava Stadler Flirt, kterou provozuje na trati Praha - Ostrava - Košice společnost Leo Express | foto: Leo Express

Vyplývá to z posledních verzí jízdních řádů, které už dopravci považují za konečné. Oba soukromníci začali jezdit na Slovensko loni a výrazně tak zlevnili jízdenky: nejlevnější cesta z Prahy do Košic dnes vyjde na 252 korun. To je méně, než kolik stojí lístek z Plzně do Pardubic.

Leo Express ke stávajícímu jednomu páru spojů z Prahy do Košic přidá další pár vlaků na Slovensko, ale jen do Popradu. Opět půjde o spojení hlavně přes noc: vlak vyjíždí v 19:11 a ve 2:33 je v Popradu, odkud se vrátí zpět do Česka.

Firma tak využije soupravu, která by stála přes noc v Bystřici nedaleko Třince. „Nakonec jsme se rozhodli spoj prodloužit. Na trati je stále potenciál,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová.

Firma změní i svoji linku do Košic, nově budou soupravy zajíždět i do Prešova, kde půjde o první mezinárodní spoj. Město s devadesáti tisíci obyvateli dosud žádné přímo vlakové spojení s Českem nemá.

Leo Express od nového grafikonu začne zastavovat se všemi vlaky v Kolíně, Pardubicích a Přerově.

Navýšení počtu spojů chystá i RegioJet. Ten dosud jezdí každý den s ranním odjezdem z obou měst mezi Prahou a Košicemi a třikrát týdně přes noc. Od prosince bude jezdit každý den i v noci. „Zájem je velký, jsme prakticky vyprodaní,“ vysvětlil mluvčí dopravce Aleš Ondrůj. To ukazuje i rezervační systém RegioJetu.

České dráhy se soustředí na kvalitu

Oba soukromí dopravci jezdí na celé trati na své komerční riziko, České dráhy spolupracují se slovenským dopravcem ZSSK a o naplněnost vozů na Slovensku se tak nemusí prakticky starat. „Počet vlaků a jejich trasy, ceny, marketing a veškeré další skutečnosti tak nejsou rozhodnutím jediné společnosti, ale jedná se o dohodu dvou partnerů,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy, které nabízí na Slovensko nejvíce vlaků, od změny jízdního řádu nepočítají s navýšením počtu spojů. „Dochází k úpravě časů a jízdních dob, zaměřujeme se především na kvalitu vlaků a služby ve vlacích,“ řekl Štáhlavský.

U spojení přes Ostravu vlaky zrychlí o pět až šest minut, přes Vsetín naopak kvůli stavbě koridoru z Púchova do Žiliny vlaky zpomalí o dvacet minut. „V důsledku těchto výluk a prodloužení cestovních časů v příštím roce nepojedou přímé denní vlaky EC do Zvolena přes Bánskou Bystricu,“ dodal Štáhlavský. V Žilině ale budou zajištěné přestupy na vnitrostátní spoje ZSSK.

Od března chce navíc na spoje mezi Českem a Slovenskem vstoupit společnost Arriva. Vlaky vyšle na linku z Prahy do Trenčína. Motorový vlak ale bude jezdit jen jednou týdně: v sobotu z Prahy, v neděli zpět.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.