Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov. "TV
Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jejž budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice," uvedla předsedkyně
představenstva Empresa Media Marcela Hrdá.
Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. V jejím managementu působí také Robert Kvapil, který byl jmenován do funkce předsedy představenstva TV Barrandov.
Empresa Media v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110 000 kusů, Empresa Media navýšila
náklad až na 300 000 kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky.
Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Doposud patřila do impéria podnikatele Tomáše Chrenka, který ovládá mimo jiné Třinecké železárny či filmové ateliéry Barrandov Studio, podniká v energetice, zábavě i zdravotnictví. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.
Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 milionů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.
Oba aktéři obchodu, Chrenek a Soukup, se angažují i v kampani před prezidentskými volbami. Chrenek věnoval devět milionů korun na kampaň Jana Fischera. Tohoto kandidáta podporuje také Soukup. Podle Fischera působí jako jeho mediální poradce bez nároku na honorář (podrobnosti o zapojení podnikatelů do kampaně zde).