V galerii je 26 snímků, které nám zaslali čtenáři iDNES.cz. Vyberte z nich ty, které vás zaujmou. Hlasujte od středy 13. srpna od 11:00 do středy 20. srpna do 11:00. Ze tří snímků, které získají nejvíce hlasů, vybereme vítězný snímek, jehož autor dostane honorář ve výši 1 000 Kč.
Z většiny došlých fotografií vyplývá, že majitelé podniků sází při oslovování zákazníků na jednoduché a stručné sdělení. Většina sloganů se totiž vejde do jediné věty - pekařství například využívá poutač „Naše vdolky pečou naše holky“, hospodský „Kdo tuhle hospodu mine, hlady a žízní zhyne“ a jídelna si na výlohu napíše „Super ceny-kvalita, nabaštím se do syta“.
Hlasujte v galeriiJaký způsob reklamy vás oslovil nejvíc? Hlasujte do středy 20. srpna ZDE. Hlasovací pole najdete u každého snímku v pravé části okna. |
Občas se však najde provozní, který se nespokojí s jednou věčnou větou a mění ji podle své nálady. Tak třeba bar U čerta si na oslavu pití vymýšlí hesla typu „Nejdřív pivo... potom zábava“, „Kdo si něco pamatuje, ten u nás včera nebyl“ či větu „Za trošku rumu šel bych světa kraj“, kterou odkazuje na báseň Jaroslava Vrchlického Za trochu lásky.
Ještě komplexněji pojal reklamu na svůj podnik majitel vrakoviště Karel Čáslavský a partner. Ten se snažil upoutat potenciální zákazníky tím, že vytvořil parte, na němž oznamuje, že nečekaně zesnulá vozidla ohleduplně a s pietou zlikviduje. Podobně se lidi snažili upoutat i organizátoři šumperského festivalu, když vyvěsili plakát na Džemfest v podobě seznamovacího inzerátu.
Někdy je z využití plochy na poutači patrné, že majiteli podniku se příliš nedaří a namísto reklamy ji využívá ke zchlazení své zlosti či vysvětlování, proč zrovna v podniku není. Někdo dokonce s reklamní plochou naloží tak, že ji zakryje.
Tak například prodejce občerstvení v Hřensku byl už natolik unaven tím, že mu děti jeho slogany mažou, že jim pohrozil, že jim dá „přes hubu“. Přerovský obchod s proutěným zbožím využil prostor za výlohou k tomu, aby se zákazníkům dopředu omlouval, že ho možná nezastihnou, a šumperský obchod s textilem výlohu raději zahalil.