Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

  9:42aktualizováno  9:42
Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Do Nového Údolí měly turisty od roku 2017 vozit vlaky společnosti GW Train Regio. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Zatím posledním krokem Českých drah je žaloba na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který v jednom ze tří správních řízení kvůli soutěži na pošumavské lokálky nedal Českým drahám v jejich stížnosti za pravdu.

České dráhy proto podaly žalobu s žádostí o vydání předběžného opatření, které by kraji zakázalo uzavřít smlouvu s vítězem soutěže. Soud žádosti vyhověl. „Proti pravomocnému rozhodnutí ÚOHS jsme podali správní žalobu tak, jak nám právní řád umožňuje,“ řekla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Jihočeský kraj tak jako tak zatím čeká na výsledek dalších dvou správních řízení. Trvá ale na tom, že soutěž byla v pořádku.

Soutěž na pošumavské lokálky se táhne už přes rok. Ve hře je hodně peněz pro obě strany: České dráhy dosud na tratích po Jihočeském kraji jezdí za průměrnou cenu 115 korun za kilometr, GW Train vyhrál s nabídkou 88 korun za kilometr. V soutěži na pošumavské lokálky nabídly České dráhy cenu téměř dvakrát vyšší: 160 korun za kilometr. „Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců,“ uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek loni v březnu, když soutěž poprvé napadly.

Soutěž na pošumavské lokálky je ukázkou toho, jak se v Česku nedaří v dopravě často vysoutěžit nové dopravce: podobně už několik let stojí tendr na autobusovou dopravu v Libereckém kraji, nedávno ÚOHS zrušil soutěž v Královéhradeckém kraji. Taková situace nahrává stávajícím dopravcům pod smlouvou, ke které se dostali většinou ještě bez soutěže.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Zlínský kraj není pro soukromé dopravce atraktivní, omezí vlaky i autobusy

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8

K omezení důležitých linek, které spojují zlínský region se zbytkem republiky, přistoupily soukromé dopravní...

Vylepšená aplikace Jízdní řády IDOS zrychlila hledání a umí koupit jízdenku

Jízdní řády IDOS

Mobilní aplikace Jízdní řády IDOS prošla zásadní aktualizací. Vyhledávač dopravních spojení, který byl vyhlášen...

Praha chce, aby sdílená kola byla levná jako jízda tramvají. Regulace nechystá

Čínské Ofo vyrazilo do boje o pražské cyklisty. V ulicích Prahy chce mít za rok...

Mezi firmami, které v ulicích Prahy půjčují kola, se potichu mluvilo o regulaci tohoto byznysu. Pražský magistrát to...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.