Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší železniční zakázka stojí. Eurovia podala námitky

  14:06aktualizováno  14:06
Správě železniční dopravní cesty se komplikuje letošní největší zakázka. Výsledek soutěže na modernizaci tratě z pražské Hostivaře k jižnímu portálu vinohradských tunelů se nelíbí společnosti Eurovia. Termín zahájení v červenci je tak ohrožen.

Na nádraží Praha - Hostivař je přístupné jedno nové nástupiště. | foto: Tadeáš HavlíkMetro.cz

Pro SŽDC je to tak další komplikaci s obří zakázkou, která měla začít podle původních plánů už loni. První soutěž, kterou vyhrála společnosti Chládek a Tintěra, ale státní podnik zrušil (více čtěte zde).

„Mohu potvrdit, že jsme podali námitku na toto výběrové řízení. Protože řízení stále probíhá, nebudeme nyní sdělovat další detaily,“ řekla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Eurovia ve sdružení se Strabag Rail a GJW Praha dala druhou nejnižší nabídku ve výši 3,68 miliardy korun, oproti první soutěži zlevnila o půl miliardy korun. Nejnižší nabídku v soutěži dalo sdružení Metrostav a Swietelsky Rail za 3,487 miliardy. Součástí sdružení je i společnost SMP, která patří stejně jako Eurovia do francouzské skupiny Vinci. Eurovia tak jde námitkou v podstatě proti sesterské firmě.

Eurovia podle informací iDNES.cz žádá překontrolování dokumentů k soutěži, konkrétně nabídky prvních tří uchazečů. To vše může zahájení stavby prodloužit.

„Těžiště prací je v roce 2018, letos od poloviny roku se počítá s menšími výlukami. Harmonogram prací stíháme, nelze však vyloučit podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

SŽDC už naopak zasmluvnila jiný velký tendr, zakázku na opravu pražského Negrelliho viaduktu, u které se nabídky podávaly ve stejný termín jako pro modernizaci tratě do Hostivaře. Za 1,086 miliardy korun ho opraví sdružení firem Hochtief, Strabag Rail a Avers.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Konec čerstvého jídla na černém tácku. Lidl končí se škodlivým plastem

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Maloobchodní řetězec Lidl se ve Velké Británii zavázal, že přestane používat černý plast, do kterého balí ovoce a...

Další z rubriky

Antimonopolní úřad zamítl stížnost Kapsche na mýtný tendr

Ilustrační snímek

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v opakovaném prvoinstančním rozhodnutí zamítl stížnost společnosti Kapsch,...

Ministr Ťok podepsal smlouvu na výběr mýta s CzechToll a SkyToll

Ministr dopravy Dan ťok

Ministerstvo dopravy podepsalo desetiletý kontrakt s vítězným konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které budou od roku...

VIDEO: Za hodinu tam a zpátky. První rychlovlaky spojí Hongkong s Čínou

Čínské rychlovlaky

Z čínského Kantonu v neděli vyjede vysokorychlostní vlak a po 140 kilometrů dlouhé trati zamíří do Hongkongu. Nové...



Najdete na iDNES.cz