Zrušení největší zakázky na železnici ji prodražilo o 100 milionů

  16:15aktualizováno  16:15
Sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP nabídlo nejnižší cenu za modernizaci tratě mezi jižními portály vinohradských tunelů a stanicí Praha - Hostivař. Největší železniční zakázka za poslední rok ale bude o téměř sto milionů dražší, než byla cena v prvním pokusu o vysoutěžení.

Nádraží Praha Vršovice. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Vyplývá to z protokolu o hodnocení nabídek, který má iDNES.cz k dispozici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se nechce k nabídkám vyjádřit, o soutěži chce informovat až po jejím oficiálním ukončení.

Sdružení firem nabídlo, že úsek zmodernizuje za 3,487 miliardy korun, což je téměř přesně o 100 milionů více, než za stejnou práci požadovala loni na jaře společnost Chládek&Tintěra. SŽDC ale nečekaně v létě soutěž zrušila a vypsala ji znovu.

Chládek&Tintěra je v nové soutěži ve sdružení s rakouskou společností Habau a nabídl třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun. „Museli jsme uzavřít sdružení s partnerem zejména v souvislosti se ztíženými kvalifikačními podmínkami,“ vysvětlil obchodní ředitel Pavel Stoulil. Podle něj je nová cena vyšší zejména z důvodu nutnosti tvorby sdružení a smluvního zajištění technologií.

Druhou nejnižší nabídku podalo další sdružení velkých stavebních firem: Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha (3,680 miliardy korun). V jejich případě jde o zásadní zlevnění: původně chtěli Eurovia se Strabagem v první soutěži o půl miliardy korun více.

Francouzská společnost Vinci, která vlastní Eurovii, má v soutěži zástupce i v jiném sdružení: společnost SMP, která se přihlásila v konsorciu s Metrostavem a Swietelsky Rail.

Do soutěže přišlo celkem šest nabídek, s výjimkou nejdražšího OHL ŽS šlo vždy o sdružení. Hodnotící komisi čeká posuzování kvalifikace nabídek a pak i jejich hodnocení. Hlavním kritériem je nejnižší cena. Rozdíly mezi nejlevnější a dalšími nabídkami jsou oproti první soutěži menší.

Letní zrušení zakázky zkoumalo několik měsíců ministerstvo dopravy, které nakonec dospělo k názoru, že zrušení bylo oprávněné, ale nedostatečně vysvětlené (více čtěte zde).

Autor:

Nejčtenější

V příštím roce přijde ekonomická krize, řekl ekonom Pikora v Rozstřelu

Ekonom Vladimír Pikora v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (4. prosince 2018)

„O tom, že krize přijde, nemusíme pochybovat. Podle mého názoru k tomu dojde v příštím roce,“ uvedl ekonom Vladimír...

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Protesty drtí francouzskou ekonomiku, šokovaní turisté ze země odjíždějí

Hnutí žlutých vest opět demonstruje v Paříži a dalších francouzských městech...

Protesty takzvaného hnutí žlutých vest proti vládním reformám těžce zasáhly francouzskou ekonomiku. Výrazný útlum tržeb...

Finanční správa si kvůli EET došlápla na soukromé kluby, padaly pokuty

Příběh elektronické evidence tržeb

Zátah ve 24 provozovnách, označených jako soukromé kluby, kde se místní scházejí za zábavou a za pitím, uskutečnili v...

Další z rubriky

České dráhy přestěhují sídlo. V Praze hledají náhradní budovu

Budova ministerstva dopravy na Nábřeží Ludvíka Svobody v Praze

České dráhy hledají pro své ústředí náhradní budovu. V dosavadním sídle na nábřeží Ludvíka Svobody, o něž se...

DPH na jízdenky se sníží. Desetiprocentní sazbu schválila Sněmovna

Jízdenka (ilustrační foto)

Jízdné ve vlacích, autobusech nebo přívozech a lanovkách by mělo nově spadat do desetiprocentní sazby daně z přidané...

Dopravci posilují spoje. Češi míří i na adventní trhy ve Vídni či Drážďanech

Vánoční trhy ve Vídni.

Přeplněné vlaky a autobusy k předvánočnímu času patří stejně jako světýlka a adventní věnce. Tuzemští dopravci proto...

Najdete na iDNES.cz