Vyplývá to z protokolu o hodnocení nabídek, který má iDNES.cz k dispozici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se nechce k nabídkám vyjádřit, o soutěži chce informovat až po jejím oficiálním ukončení.
Sdružení firem nabídlo, že úsek zmodernizuje za 3,487 miliardy korun, což je téměř přesně o 100 milionů více, než za stejnou práci požadovala loni na jaře společnost Chládek&Tintěra. SŽDC ale nečekaně v létě soutěž zrušila a vypsala ji znovu.
Chládek&Tintěra je v nové soutěži ve sdružení s rakouskou společností Habau a nabídl třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun. „Museli jsme uzavřít sdružení s partnerem zejména v souvislosti se ztíženými kvalifikačními podmínkami,“ vysvětlil obchodní ředitel Pavel Stoulil. Podle něj je nová cena vyšší zejména z důvodu nutnosti tvorby sdružení a smluvního zajištění technologií.
Druhou nejnižší nabídku podalo další sdružení velkých stavebních firem: Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha (3,680 miliardy korun). V jejich případě jde o zásadní zlevnění: původně chtěli Eurovia se Strabagem v první soutěži o půl miliardy korun více.
Francouzská společnost Vinci, která vlastní Eurovii, má v soutěži zástupce i v jiném sdružení: společnost SMP, která se přihlásila v konsorciu s Metrostavem a Swietelsky Rail.
Do soutěže přišlo celkem šest nabídek, s výjimkou nejdražšího OHL ŽS šlo vždy o sdružení. Hodnotící komisi čeká posuzování kvalifikace nabídek a pak i jejich hodnocení. Hlavním kritériem je nejnižší cena. Rozdíly mezi nejlevnější a dalšími nabídkami jsou oproti první soutěži menší.
Letní zrušení zakázky zkoumalo několik měsíců ministerstvo dopravy, které nakonec dospělo k názoru, že zrušení bylo oprávněné, ale nedostatečně vysvětlené (více čtěte zde).