Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zrušení největší zakázky na železnici ji prodražilo o 100 milionů

  16:15aktualizováno  16:15
Sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP nabídlo nejnižší cenu za modernizaci tratě mezi jižními portály vinohradských tunelů a stanicí Praha - Hostivař. Největší železniční zakázka za poslední rok ale bude o téměř sto milionů dražší, než byla cena v prvním pokusu o vysoutěžení.

Nádraží Praha Vršovice. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Vyplývá to z protokolu o hodnocení nabídek, který má iDNES.cz k dispozici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se nechce k nabídkám vyjádřit, o soutěži chce informovat až po jejím oficiálním ukončení.

Sdružení firem nabídlo, že úsek zmodernizuje za 3,487 miliardy korun, což je téměř přesně o 100 milionů více, než za stejnou práci požadovala loni na jaře společnost Chládek&Tintěra. SŽDC ale nečekaně v létě soutěž zrušila a vypsala ji znovu.

Chládek&Tintěra je v nové soutěži ve sdružení s rakouskou společností Habau a nabídl třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun. „Museli jsme uzavřít sdružení s partnerem zejména v souvislosti se ztíženými kvalifikačními podmínkami,“ vysvětlil obchodní ředitel Pavel Stoulil. Podle něj je nová cena vyšší zejména z důvodu nutnosti tvorby sdružení a smluvního zajištění technologií.

Druhou nejnižší nabídku podalo další sdružení velkých stavebních firem: Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha (3,680 miliardy korun). V jejich případě jde o zásadní zlevnění: původně chtěli Eurovia se Strabagem v první soutěži o půl miliardy korun více.

Francouzská společnost Vinci, která vlastní Eurovii, má v soutěži zástupce i v jiném sdružení: společnost SMP, která se přihlásila v konsorciu s Metrostavem a Swietelsky Rail.

Do soutěže přišlo celkem šest nabídek, s výjimkou nejdražšího OHL ŽS šlo vždy o sdružení. Hodnotící komisi čeká posuzování kvalifikace nabídek a pak i jejich hodnocení. Hlavním kritériem je nejnižší cena. Rozdíly mezi nejlevnější a dalšími nabídkami jsou oproti první soutěži menší.

Letní zrušení zakázky zkoumalo několik měsíců ministerstvo dopravy, které nakonec dospělo k názoru, že zrušení bylo oprávněné, ale nedostatečně vysvětlené (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.