"Auto neodtlačil rovnou k nám. Nemá důkazy, že ten benzin je skutečně od nás," řekla vedoucí benzinky. "Ukažte mi blázna, který by si sám lil do benzinu vodu a špínu," reaguje poškozený muž.
Na benzince na výpadovce z Teplic tankoval 19. prosince, jeho manželka jela dvakrát do práce v Ústí. Potřetí už dojela jen k teplickému nádraží.
"V servisu mechanici zjistili, že je zanesené a zadřené čerpadlo. Oprava stála 6 136 korun. Když vypouštěli nádrž, objevila se špinavá černá tekutina s nějakými kaly. Do protokolu napsali, že za závadu mohl nekvalitní benzin s velkým obsahem vody a nečistot," popsal Jiří F.
V garáži má nyní v kanystrech 36 litrů paliva pro případ, že by bylo nutné udělat rozbor. Jakmile dostal po dvou dnech auto zpět, vzal protokol o závadě, doklad o tankování a zajel na benzinku. Chtěl proplatit benzin i opravu, celkem 7 236 korun.
Muž sepsal reklamaci
Vedení benzinky se ale chovalo odměřeně. "Šéf tvrdil, že mají všechny certifikace a prý mám asi zrezivělou nádrž, která je mimochodem plastová," popisuje muž.
Podobně se ke stížnosti stavěla i vedoucí pobočky. "Pracuji tady přes 10 let a tohle je první stížnost," líčila.
"Já netvrdím, že prodávají nekvalitní benzin, tankuji tam tři roky a až dosud bylo všechno v pořádku. Jen říkám, že tentokrát jsem od nich dostal špatný benzin, a chci nahradit škodu. Když pekař peče chleba, mezi padesáti taky může být jeden špatný," říká řidič.
Nakonec sepsal reklamaci a poslal ji na centrálu firmy. Pokud neuspěje, je odhodlaný stěžovat si soudně. To je jediné, co mu podle právníků i představitelů České obchodní inspekce zbývá. Kontrola paliva pár dní po natankování totiž bývá zbytečná, protože mezitím cisterny dovezly jiné.