Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


OBRAZEM: Berlín - Mnichov pod 4 hodiny. Vlaky v Německu výrazně zrychlí

  18:10aktualizováno  18:10
Německou železniční dopravu čeká jedno z největších zrychlení v historii. Od prosincové změny jízdního řádu zkrátí díky dokončení posledního vysokorychlostního úseku spojení Berlín - Mnichov o více než dvě hodiny, v dalších trasách budou rychlé soupravy ICE jezdit častěji než dosud.

Minulý týden se vydal na trasu Berlín - Mnichov po nové trase označené jako VDE 8 rychlovlak ICE poprvé, cestu zvládl za 3 hodiny a 55 minut. Se stejnou dobou počítá i jízdní řád, který začne platit v prosinci. „Půjde o největší zlepšení nabídky historii firmy,“ řekl šéf Deutsche Bahn Richard Lutz.

Rychlostní spojení mezi prvním a třetím největším městem v Německu začali budovat už v roce 1996, stavaři ho dokončili na přelomu roku. Od té doby probíhá testovací provoz. Ke stavebně nejnáročnějším patřil 107 kilometrů dlouhý úsek z Erfurtu do Ebensfeldu, na trati přes Durynský les je 22 tunelů a 29 mostů, vlak stráví v podzemí či na mostě téměř polovinu této trasy.

Nové spojení má konkurovat letadlům, autobusům i autům mezi oběma městy. Celkem zhruba šest set kilometrů tratě pro rychlovlaky vyšlo na 10 miliard eur, jeden kilometr tak v přepočtu stál kolem 450 milionů korun. Maximální rychlost na trase je 300 kilometrů v hodině.

DB zatím neřeklo, kolik budou stát jízdenky, začnou se prodávat v říjnu. Od srpna začnou jezdit na trase vlaky podle jízdního řádu v rámci testování, ale bez cestujících. DB nasadí na trať dva druhy vlaků: ICE Sprinter, který bude zastavovat pouze v Erfurtu a Norimberku a zvládne cestu za 3:55 hodiny a pomalejší vrstvu vlaků, které budou zastavovat častěji. Ty zvládnou cestu za 4:25. I to je však výrazně rychlejší jízda, než dosavadních 6 hodin a 12 minut.

Start nových vlaků přinese velké změny i u dalších spojení: novým přestupním uzlem mezi rychlovlaky se stane Erfurt, kde bude navazovat na spojení rychlovlaky z Frankfurtu. Na jiných trasách přibude frekvence spojení, například z Berlína do Hamburku budou vlaky jezdit každou půlhodinu.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.