Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Do festivalů investují hlavně pivovary, operátoři podporu omezují

  4:03aktualizováno  4:03
Organizátoři hudebních festivalů jako každý rok svedli boj o miliony od sponzorů. I když firmy šetří, peněz se podařilo sehnat dost. Jen se změnila struktura sponzoringu - operátory nahradily velké pivovary.

Hudební festival Hrady.cz v Rožmberku nad Vltavou. | foto: Jakub Jirák

Hudební festivalová sezona právě začíná, kromě seznamů účinkujících je už jasné, kdo za jednotlivými akcemi stojí finančně z pozice sponzorů. Organizátoři se shodnou na jednom - ubylo peněz od mobilních operátorů, naopak více přiteklo od pivovarů. Právě silní sponzoři jsou pro jednotlivé promotéry klíčoví, často vykryjí velkou část rozpočtu akce.

Obecně však letošní hledání partnerů nebylo podle organizátorů o nic snazší, ale ani o nic náročnější než loni. "Můžeme s úlevou prohlásit, že všichni partneři s námi pokračují i nadále," uvedl Michal Thomes, spolumajitel Ameba Production, která pořádá Rock for People. Jen pozici generálního partnera, který tradičně pokryje největší část z rozpočtu, letos zastává Staropramen, zatímco loňský generální sponzor T-Mobile "sestoupil" na pozici hlavního partnera. Rozdíl v plnění těchto dvou úrovní sponzoringu je v řádech milionů korun. Thomes detaily partnerství komentovat nechtěl, celý rozpočet Rock for People je podle odhadů přes 60 milionů korun.

Operátoři dlouhodobě řeší klesající tržby i marže, jsou pod cenovým tlakem, letos navíc odstartovali vlnu neomezených tarifů. T-Mobile, který obhospodařuje hudební značku T-Music, je letos jediným z operátorů, který u letních festivalů zůstal. Kromě Rock for People sponzoruje také další obří festival u nás Colours of Ostrava, kde však není mezi šesti největšími sponzory, a také putovní festivaly Hrady.cz.

Kdo sponzoruje velké letní festivaly

Rock for People
Staropramen, T-Mobile, Google, Božkov, Jack Daniel’s

Colours of Ostrava
Česká spořitelna, ArcelorMittal, Agrofert, Vítkovice M. Group, ČEZ

Sázavafest
Gambrinus, ČEZ, Bonnacione.cz

Masters of Rock
Radegast, Rudolf Jelínek, Kooperativa, Coca Cola

Open Air Festival
Zlatopramen, Amundsen, Dell/Intel, ČEZ

Hip Hop Kemp
Festivalpark.cz, Zlatopramen, Semtex

Pozn.: Nejedná se o kompletní výčet sponzorů každé akce

Dříve byl T-Mobile jedním z hlavních partnerů žánrového festivalu Hip Hop Kemp. Telefónica pak ještě v loňském roce měla pozici hlavního partnera Open Air Festivalu, historicky stála třeba u Sázavafestu. "Mezi naše hlavní sponzoringové aktivity v tomto směru patří O2 arena a Struny podzimu," říká mluvčí společnosti Hany Farghali.

Už řadu let se letním hudebním festivalům vyhýbá Vodafone, byť historicky podporoval třeba dnes již neexistující taneční festival Summer of Love. "Od operátorů jsme letos kromě barterové spolupráce nezískali žádné prostředky, což způsobilo, že musíme bohužel získat více peněz od návštěvníků," potvrzuje Marie Marková ze společnosti Ad Base Services, která letos převzala Open Air Festival, od kterého odešla právě Telefónica.

Nejvíc letos sponzorují pivovary

Naopak na pilu přitlačili letos tradiční festivaloví partneři, velké pivovary. "Pro letošek zásadním způsobem plnění navýšil Staropramen," pochvaluje si Thomes.

"Nová partnerství na celé řadě hudebních festivalů a koncertů jsou výsledkem naší dlouhodobé strategie. Hudba je klíčové téma zážitkových aktivit značky Staropramen," vysvětluje mluvčí pivovaru Pavel Barvík. Kromě Rock for People patří Pivovar Staropramen k velkým sponzorům Votvíráku či festivalů Let it Roll a Rock for Churchill. Hodně vidět jsou však i další pivní značky, jako je Radegast Plzeňského prazdroje u Colours of Ostrava. Další značka plzeňského pivovaru Gambrinus je zase hlavním partnerem na Sázavafestu.

Vidět jsou také značky ze skupiny Heineken, třeba Zlatopramen v případě Open Air Festivalu nebo Hip Hop Kempu.

Zvýšené pivní rozpočty mohou být podle lidí z mediálních agentur i výsledkem stavu televizního trhu. Vysoké ceny televizní reklamy na TV Nova totiž prakticky zablokovaly investice firem do televizní reklamy, i proto pivovary vymýšlely, kde dát o sobě vědět.

Ve výsledku největší festivaly hlásí vyšší rozpočty než loni. Velkou část však řada z nich investuje do zázemí a bezpečnosti návštěvníků. Obávají se například opakování scénáře loňského Rock for People, kde ničivá bouře prakticky festival zastavila, došlo i k řadě zranění.




Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Z jedné strany stovka, z druhé dvoustovka. ČNB ukázala nejhorší padělky

Shromážděné padělky bankovek na území ČR

Česká národní banka eviduje kolem tří tisíc padělaných bankovek ročně. A zatímco některé jsou pro oko laika k...

Česká pošta přidá zaměstnancům. Mzdy navýší o 7,1 procenta, rozdá odměny

(Ilustrační snímek)

Česká pošta navýší od dubna zaměstnancům tarifní mzdy o 7,1 procenta. Dohodla se na tom s většinou odborových...

Jarní mrazy poškodily jablka za půl miliardy. Ovocnáři čekají na kompenzace

(Ilustrační snímek)

Loňská sklizeň ovoce v sadech českých ovocnářů klesla meziročně o jednadvacet procent a byla druhou nejnižší sklizní od...

Najdete na iDNES.cz