Na jedné straně stojí švýcarský výrobce Kit Katu firma Nestlé, která bojuje za získání ochranné známky. Proti ní stojí americký Mondelez, vlastník britského výrobce čokolády Cadbury.
V roce 2010 Nestlé požádalo o udělení ochranné známky ve Spojeném království. Konkurenční Cadbury se ale postavilo proti a v roce 2016 londýnský vrchní soud rozhodl v neprospěch Nestlé. Švýcarský gigant se odvolal, ale tento týden odvolací soud rozhodl, že design tyčinky nesplňuje podmínky pro takovou ochranu, ačkoliv je jedním z nejznámějších mezi cukrovinkami, píše server Quartz. Ročně se Kit Katu prodá mezi 25 až 33 miliony liber (771 miliony až 1,018 miliardy korun).
V kontinentální Evropě sahá boj mezi společnostmi ještě hlouběji do historie. V roce 2007 podala Cadbury k Evropskému úřadu duševního vlastnictví stížnost na údajnou neplatnost ochranné známky Kit Kat. Úřad podnět zamítl s tím, že tvar cukrovinky je osobitý a pro tyčinku charakteristický. Loni ale evropský soud druhé nejvyšší instance toto usnesení zrušil a nutil patentový úřad rozhodnout, zda je tvar Kit Katu charakteristický v každém z 28 členských států Evropské unie.
Nestlé dosud ochranou známku obhájilo v Austrálii, Kanadě, Francii, Německu, Jihoafrické republice a dalších státech.