Náklady na transformaci odhadnul šéf Jack Stack na 13 miliard, které budou investovány během tří let. V loňském roce už spořitelna takto utratila 3 až 4 miliardy korun.
Například školení pracovníků stálo ústav loni 145 milionů, letos to má být 365 milionů korun.
Lépe vyškolení zaměstnanci vyzbrojení novými technologiemi připraví o práci v letošním roce přes 2.100 a v příštím roce zhruba 2000 kolegů. Počátkem roku 2003 má ve spořitelně pracovat 10.000 lidí, nyní je jich přes 14.100.
Hodně si vedení spořitelny slibuje od zavedení ombudsmana, který začal pracovat v polovině prosince. Do současnosti obdržel již 163 dotazů, z nichž 134 vyřešil, průměrná doba vyřízení žádosti je 5 dnů.
Nejčastější otázkou na ombudsmana je podle člena vedení Pavla Kysilky dotaz na bankomaty a dále na kvalitu obsluhy na přepážkách. Spuštění modernizovaného systému bankomatů plánuje spořitelna na polovinu února a od tohoto data by neměly nastat výraznější výpadky.
Změny budou i vizuální
Další změnu poznají zákazníci na pobočkách. Počátkem února změní Česká spořitelna své logo a budoucna plánuje nové uspořádání pracovišť. Na nich bude oddělena část týkající se operací s hotovostí a část týkající se obchodních a poradenských služeb.
Změna bude i vizuální, pobočky by měly dostat jednotnou tvář. První tři již byly otevřeny a v prvním čtvrtletí přibude dalších pět.