Spořitelna plánuje rozvoj přímého bankovnictví

Česká spořitelna se snaží obstát v rostoucí konkurenci na trhu bankovních služeb pro drobné klienty (tzv. retailové bankovnictví). Aby si udržela svoji pozici, případně přilákala od protivníků další zákazníky, připravuje na jaro nabídku nových a inovovaných produktů tzv. přímého bankovnictví. Jde o využití pevných a mobilních telefonů nebo internetu pro obsluhu účtu. Bance tato metoda snižuje náklady, klienti oceňují úsporu času a často i peněz. Zákazníky chce spořitelna nalákat na využívání nových způsobů obsluhy účtů právě zlevněním poplatků.

Prvním krokem je zrušení aktivačního poplatku 200 korun u služby telefonického bankovnictví pro sporožirové účty - Sporotel, které Česká spořitelna připravila už od 1. února.

Sporotel byl vůbec první službou přímého bankovnictví spořitelny, kterou v současnosti využívá přibližně 300 tisíc klientů.

V průběhu prvního pololetí bude Česká spořitelna postupně uvádět na trh další služby. Půjde o internet banking, tedy způsob obsluhy sporožirového či běžného účtu přímo z počítače klienta.

Modernizací proprojde i GSM Banking (SIM Toolkit), WAP Banking a rozšířenou verzi dostane i Sporotel.

Ve druhé polovině roku počítá spořitelna se zahájením provozu Zákaznického centra - servisního telefonického střediska pro současné i potenciální klienty s nepřetržitou službou operátora.