Všichni klienti také dostanou nový bezpečnostní kód. Banka začne monitorovat změnu čísla jejich mobilního telefonu. Uvedli to zástupci banky na setkání s novináři.
Ředitel úseku přímého bankovnictví Aleš Mamica řekl, že banka způsob řešení doladila na základě zkušeností z případů, které se nedávno objevily. Minulý týden přiznala Komerční banka, že někdo připravil prostřednictvím internetového bankovnictví o peníze deset jejích klientů. Podle médií podobný případ zaznamenala i Česká spořitelna. - více zde
"Od července jsme zaznamenali několik pokusů o prolomení internetového bankovnictví," uvedl Mamica s tím, že bezpečnostní opatření banky se pachatelům nepodařilo překonat a žádný z klientů neutrpěl finanční újmu. Spořitelna od loňského roku používá autorizaci plateb prostřednictvím SMS na mobilní telefon pro platby nad 20 tisíc korun.
Autorizační SMS budou klienti dostávat bezplatně. Internetové bankovnictví nyní využívá kolem 650 tisíc klientů České spořitelny. Po případech z minulého týdne zavádí autorizační SMS i Komerční banka.