Spořitelno, končíme?

To, co většina z nás věděla, má teď oficiální štempl: služby v českých bankách stojí za starou bačkoru a vůbec nejhůř je na tom ta, která má pod svými křídly nejvíce zákazníků. Česká spořitelna. Skoro čtyři miliony lidí se s ní potýkají každý den. V kukaních za přepážkami jsou sice slečny mladší, než tomu bývalo dříve, schopnostmi však jsou vybaveny podobně jako jejich předchůdkyně. Odpovědi typu "no to fakt nevim" nebo "to snad děte rači do tý Komerčky, ty jsou prej rychlejší", u nich patří skoro do oficiálního žargonu.

Co má ubohý zákazník banky, která má nejhorší vysvědčení ze všech, dělat? Sbalit svých pět švestek a převést je jinam? To je řešení číslo jedna. Ale pozor! Ostatní banky nejsou bohužel o tolik lepší. Když si člověk dá na váhy martyrium, které ho čeká s uzavřením a otevřením účtu, musí zvažovat, jestli má tahle operace vůbec cenu.

V jednu chvíli však míra trpělivosti může dojít. Jak potom novou "banku pro život" vybírat? Hlavní je dostupnost, možnost komunikovat s účtem po telefonu a internetu, výše poplatků a ochota personálu.

Hlavně šance dostat se do banky po telefonu či přes počítač všechno náramně ulehčí, ale stojí to peníze. Neváhejte využít i mimořádných nabídek, kterými se teď banky předhánějí.

P. S. Optimisté, kteří ve spořitelně vydrží, však mají šanci zažít pozitivní změnu. Horší to už nebude. Snad.