Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Legíny do práce i Hollywoodu. Výrobcům nese ležérní móda miliardy

  7:29aktualizováno  7:29
Už i Kate Midletonovou, manželku britského prince Williama, nachytal nedávno bulvár v legínách. Malý nákup pro vévodkyni z Cambridge, ale velký krok pro elastan. Potvrzuje se, že i pro dámu konzervativního ražení je sportovní oblečení na veřejnosti normální jako třeba pro celebritu Kim Kardashian. Módní styl „athleisure“ se stal fenoménem.

V teniskách a legínách ráda vyráží i Kim Kardashianová. | foto: Profimedia.cz

Prodeje legín a tenisek rostou ve Spojených státech, Evropě i Číně. Módní styl athleisure ovládá oděvní řetězce a je čím dál víc znát také v tuzemských obchodech.

Podle americké NPD Group zaměřené na průzkum trhu je 17 procent respondentů z generace narozené v padesátých a šedesátých letech ochotných nosit sportovní oblečení do práce. V případě lidí narozených v 80. letech a později by si legíny či tenisky do práce vzalo už 38 procent dotazovaných.

Díky novému trendu firmy zaměřené na sportovní oblečení vydělávají stovky milionů, velikost celého trhu athleisure se odhaduje na 40 miliard dolarů ročně. Německý koncern Adidas získává přibližně polovinu tržeb z prodeje bot, které jsou v rámci athleisure velkým hitem. Meziročně jejich prodej loni vzrostl o čtvrtinu.

Považujete za vhodné chodit do práce ve sportovním oblečení?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. března 2016. Anketa je uzavřena.

Ne 3422
Ano 1761

Prodeje atraktivně navržených legín, tenisek či lehkých teplákových bund výrazně porostou i letos. Paul Swinand, analytik poradenské společnosti Morningstar, vidí jako hlavní trhy Spojené státy, Evropu a Čínu. Přestože tamní ekonomika roste pomaleji, na prodejích sportovního oblečení se to v nejmenším neprojevilo.

Daří se i americké společnosti Nike. Ta staví zejména na své on-line komunitě, k níž se už připojilo 70 milionů žen. I díky tomuto marketingovému počinu se odhaduje, že společnost do roku 2017 zvýší tržby z prodeje dámských kolekcí až o 40 procent. A neméně dobře se vede menším hráčům. Kanadská firma Lululemon Athletica, nejznámější prodejce oblečení na jógu, zvýšila loni za tři čtvrtletí čistý zisk ze 128 na 149 milionů dolarů. Společnost přitom vznikla teprve v roce 1998.

Boty udávají legínové tempo

Největší módní vlna posledních let se v Česku projevuje hlavně na oblíbenosti sportovní obuvi. „Lidé začali nosit tenisky i ve volném čase, a nejenom když jdou sportovat,“ řekla iDNES.cz Martina Kudláčková z obchodního řetězce Sportissimo. „Ten trend sledujeme,“ dodává. Vyšší poptávku po oblečení se sportovními prvky potvrzuje rovněž Kateřina Papežová z tuzemské pobočky švédské oděvní společnosti H&M. „Projevuje se v tom obrovský rozmach jógy nebo běhání, bude to podle nás ještě nějakou dobu pokračovat,“ říká.

Běžecké a fitnessové boty se vyrábějí v různých barevných variantách a svým designem se hodí do leckterého prostředí. „Přesná čísla vám říct nedokážu, ale obliba sportovního stylu roste. Je velká poptávka po lehkých sportovních běžeckých botách, kopiích běžeckých bot určených k běžnému nošení a po legínách s pestrými vzory,“ vyjmenovává David Blabol, marketingový specialista společnosti A3 Sport zaměřené na prodej sportovního oblečení.

Vedoucí ateliéru módní tvorby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze Pavel Ivančic athleisure chápe jako přirozený důsledek toho, jak se uvolňuje životní styl. Tam, kde se u významnější příležitosti požadovalo formální oblečení, se dnes popouští uzda. Módní vlna bude podle něj ještě nějakou dobu doznívat. Následně se trend s největší pravděpodobností obrátí a projeví se zase potřeba více se upravit.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Test dětských moučníků: svačinky bez bílkovin, zato plné cukrů a tuků

Ilustrační snímek

I když dětské snacky vypadají jako ideální školní svačina, raději zůstaňte u ovoce nebo chleba. Ty dítěti dodají...

Další z rubriky

OBRAZEM: Mongolští nomádi žijí v kamionech. Vozí uhlí do Číny

Thousands of heavy-duty trucks loaded with coal are lined up for up to 130...

V mongolské poušti Gobi za sebou velmi pomalu popojíždí více než tisíc těžkých nákladních aut. Vezou uhlí do Číny....

Filmové rekvizity nejsou jen pro Hollywood. Nejvíc z toho těží youtubeři

Nápis Hollywood

Hollywood už není to, co býval. Poté, co zábavní průmysl značně zredukovala americká recese, hledají výrobci filmových...

Vlak v Japonsku vyjel o 20 vteřin dříve. Společnost se omluvila

Rychlovlak šinkanzen vjíždí do stanice Kjóto.

Několikaminutové zpoždění vlaků na českých železnicích pro cestující nebývá překvapením. V Japonsku jsou vlaky však...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.