Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vyhráli jsme, tvrdí ve sporu o zvlněnou D47 Eurovia i ŘSD

  19:32aktualizováno  19:32
Spor Ředitelství silnic a dálnic se stavební firmou Eurovia zatím skončil patem. Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR totiž zamítl dvě žaloby, které na sebe úřad s firmou podaly. Obě strany to však považují za své vítězství.

Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý. Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu. | foto: ŘSD

Eurovia podáním žaloby letos v únoru reagovala na postup ŘSD, které v dopise ze 7. února prohlásilo, že stavba dálnice nebyla nikdy řádně dokončena a předána a že podle názoru ředitelství je Eurovia v prodlení s povinností dálnici D47 předat.

ŘSD v následné protižalobě tvrdilo, že dálnice kvůli závadám nebyla vlastně nikdy dodána, i když se po ní čtyři roky jezdí, a že má Eurovia zpoždění s předáním stavby. Rozhodčí soud nyní potvrdil právní názor Eurovie o tom, že stavba dálnice D47 byla v minulosti předána a převzata v souladu se smlouvou o dílo.

"Splnění povinnosti předat stavbu je podle soudu natolik nepochybné, že o něm není třeba rozhodovat, proto soud z procesních důvodů nevydal rozhodnutí požadované společností Eurovia a žalobu jako nedůvodnou zamítl," uvedla v tiskové zprávě Eurovia.

"Dnešní rozhodčí nález dal za pravdu Ředitelství silnic a dálnic, jež od počátku zastávalo názor o neopodstatněnosti rozhodčího řízení vyvolaného společností Eurovia CS," kontrovala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

"Na stávajícím stavu rozhodnutí víceméně nic nemění. Budeme dál reklamovat závady, které na dálnici jsou. Sporné věci budeme řešit po výsledku analýz stavu dálnice. Rozhodně budeme požadovat i výrazné prodloužení záruky," komentoval závěry soudu šéf ŘSD David Čermák.

Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý. Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu. Úsek postavilo za 4,3 miliardy Kč konsorcium firem v čele se společností ODS -Dopravní stavby Ostrava, jíž v roce 2009 převzala Eurovia CS.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.