Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

  12:59aktualizováno  12:59
Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sdružení ze soutěže vyloučilo v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách a musí zaplatit náklady řízení ve výši 30 tisíc korun.

První rok opravy dálnice D1. | foto: ŘSD

Jde o zakázku na poslední úsek dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem v hodnotě 7,96 miliardy korun. ŘSD začalo se soutěží loni, zatím proběhla ale jen kvalifikace. Z ní sdružení firem vedené Porrem vyřadilo.

ÚOHS svým rozhodnutím vrátil Porr a spol. zpět do zakázky. Zrušil rozhodnutí o vyloučení Porru a ŘSD musí ještě uhradit třicet tisíc korun náklady řízení. Rozhodnutí ukazuje, jaké maličkosti často v tendrech za miliardy korun hrají roli.

ŘSD zakázku vypsalo podobně jako jiné větší tendry dvojkolově: firmy se nejprve musely kvalifikovat, teprve v dalším kole mají podávat nabídky. Porru se nelíbilo, že ŘSD vůbec neakceptoval jejich telefonické podání žádosti o účast, po které kvalifikační dokumenty poslal. Tu však ŘSD odmítlo už jako pozdě dodanou, protože předchozí telefonát považalo ŘSD za žádost od společnosti Porr, nikoliv založeného sdružení firem, které Porr vede.

Porr se do zakázky hlásí ve sdružení společně se společností SMP CZ patřící do francouzského koncernu Vinci, rakouským a polským Porrem a rakouskou firmou ÖBA – Österrreichische Betondecken Ausbau. Celkem ŘSD přišlo devět žádostí o kvalifikaci.

ÚOHS se v řízení přiklonil na stranu Porru. ŘSD se snažilo tvrdit, že nemohlo vědět, za koho skutečně zaměstnankyně Porru volá a oznamuje účast v soutěži. Podle ÚOHS to ale jasné muselo být i kvůli tomu, že pro podání žádosti bylo potřeba 301 různých potvrzení a v den podání nabídky muselo být tedy jasné, s kým se budou do soutěže hlásit. „Za této situace nedává smysl, aby osoba pověřená společností Porr k podání telefonické žádosti volala za někoho jiného,“ uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Své rozhodnutí považuje ÚOHS za příspěvek k co nejširší hospodářské soutěži.

V zakázce na dokončení dálnice D1 je celkem devět různých soutěžících, tendr láká i řadu zahraničních dodavatelů. Samotnou soutěž, jejíž součástí bude podání cenové nabídky, ještě ŘSD nevypsalo.

Podle aktuálních plánů ŘSD počítá s tím, že začne stavět až na jaře příštího roku, nemá dosud stavební povolení, chybí mu některé pozemky pro stavbu dálnice. Stavba předposledního úseku nedostavěné dálnice D1 z Přerova do Lipníka nad Bečvou už běží.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rekonstruovaná souprava Pendolino - 1. třída
Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

V pondělí ráno se na svou první pravidelnou cestu vydala první rekonstruovaná souprava Pendolino. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.