Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


S obezitou bojujeme, tvrdí v klipu Coca-Cola. Chce se vyhnout zdanění

  20:06aktualizováno  20:06
Globální výrobce slazených limonád Coca-Cola odpověděl na sílící kritiku vědců, kteří tvrdí, že právě sladké nealkoholické nápoje stojí za epidemií obezity sužující USA. Firma natočila TV spot, ve kterém se snaží hájit. "Máme malá balení drinků, nabízíme nízkokalorické varianty, podporujeme sport," hlásá v propagačním videu.

Coca-Cola se ve dvouminutovém televizním spotu snaží dokázat, že její nápoje nejsou příčinou obezity. Upozorňuje na několik faktů, kterými naopak v boji proti tloustnutí populace pomáhá.

"V současné době nabízíme 650 nápojů, z nich 180 má snížený obsah kalorií, nebo dokonce neobsahuje kalorie žádné," říká ve spotu žena medovým hlasem. Poukazuje také na to, že udělali menší balení oblíbených nápojů, aby snížili množství, které lidé vypijí.

Firma se zveřejněním propagačního spotu nejspíše snaží reagovat na sílící tlak na výrobce nealkoholických nápojů, napsal server BBC. Například New York připravuje zákon, který má zakázat prodej sladkých bublinkových limonád v restauracích, kinech a na stadionech. Plánuje to starosta Michael Bloomberg (více o tom čtěte zde).

Chceme být součástí debaty o obezitě, zní z Coca-Coly

Coca-Cola popírá, že by video bylo reakcí na kritiku nápojového průmyslu, ale styl spotu k tomu přímo vybízí. Není to poprvé, co firma se sídlem v Atlantě použila reklamu ke své obhajobě. Poprvé to však udělala prostřednictvím televizní obrazovky.

"V současnosti probíhá velká debata o obezitě a my chceme být její součástí," řekl agentuře AP Stuart Kronauge, generální manažer pobočky Coca-Coly v Severní Americe.

"Počítají se všechny kalorie. Nezáleží na tom, odkud pocházejí," hájí se Coca-Cola ve spotu. Nabádá ke sportu a upozorňuje na to, že sama podporuje některé programy pro aktivní mládež. Vědec Mike Jacobson však podle BBC namítá, že pokud by to firma myslela s bojem proti obezitě opravdu vážně, nebránila by se vyššímu zdanění svých nápojů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Boty s výměnnými podpatky značky Tanya Heath Paris
Pohodlné boty v práci vymění za vysoké podpatky. Bez přezouvání

Vysoké podpatky zvyšují sebevědomí nositelky, ale na dlouhé nošení nejsou. Spousta žen tak s sebou nosí náhradní boty s plochou podrážkou. Co kdyby ale...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Rusové chystají kvůli zakázce pro českou firmu arbitráž proti Kyrgyzstánu

Ruská státní společnosti RusGidro se hodlá soudit s Kyrgyzstánem o náhradu škody za zrušený kontrakt na výstavbu kaskády vodních elektráren na řece Naryn,...  celý článek

Vodní elektrárna
Liglass Trading zatím nechce zaplatit dohodnutých 807 milionů korun

Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit dohodnutých 37 milionů dolarů (v přepočtu asi 807 milionů korun). Kyrgyzská strana podle firmy zatajila problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.