Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

"Spotřebujte do:" není pro legraci

  9:53aktualizováno  9:53
Nejen u potravin je nezbytné sledovat dobu trvanlivosti.
Nejen u potravin je nezbytné sledovat dobu trvanlivosti. Platí to velmi důrazně i o všech kosmetických výrobcích. Pokud si totiž spotřebitel zakoupí produkt, který je na pultech ještě po uplynutí vyznačené doby trvanlivosti, riskuje peníze i své zdraví. Takový produkt nemusí plnit určenou funkci, ale ani být bezpečný a zdravotně nezávadný. "Čas může velmi výrazně ovlivnit kvalitu kosmetického výrobku," říká Dagmar Jírová ze Státního zdravotního ústavu v Praze. K tomu mohlo dojít i v případě vlhčených ubrousků Fresh Ones, které pro testování zakoupila redakce MF DNES. Jejich vyznačená doba použitelnosti byla 06/02, měly být tedy spotřebovány do června roku 2002. Ještě 25. října téhož roku je však redaktoři koupili v obchodním domě Globus na pražském Zličíně. Ubrousky při praktických zkouškách zcela propadly. "Pokud výrobce vyznačí na jakémkoli kosmetickém produktu dobu spotřeby a prodejce takový výrobek prodává i po uplynutí doby trvanlivosti, výrobce za něj už nenese odpovědnost," doplňuje Dagmar Jírová.

***

Fresh Ones
**
30 kusů/ 58 Kč
1 kus: 1,90 Kč

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Giganti požírají výrobce řemeslných piv. Čeká to i české minipivovary?

Ve světě je to trend. Velké průmyslové pivovary si razí cestu ke speciálním pivům tím, že přebírají malé minipivovary. V Česku se to zatím neděje. Ale i zde...  celý článek

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.