Je to vůbec poprvé, co se Praha pokusí oslovit zahraniční televizní diváky v takovém měřítku.
"Kampaň za šest milionů korun, na které se jako partner města podílí i České Aerolinie, navazuje myšlenkově na loňskou prezentaci Prahy s názvem Spát budete až doma," uvedl primátor Pavel Bém, který si od dosud největší reklamní kampaně města slibuje příliv turistů.
"Chceme oslovit především vzdělané a majetné klienty, kteří během pobytu v metropoli neváhají za program nabitý atrakcemi utratit velké peníze," dodal Bém s tím, že pilotní projekt chce město dále rozšiřovat.
Každý ze spotů pod hlavičkou jednotného názvu Sounds and Sights neboli Zvuky a místa přitom odhaluje trochu jinou atmosféru města. První se zaměřuje na moderní a vzdělané cizince, kteří si umějí užít moderní umění i disko zábavu a mezitím stihnou navštívit i Pražský hrad nebo baletní představení.
Tradičněji smýšlející jedince zase osloví spot s obrázky Zlaté uličky, zákoutí Starého Města, prozářené Křižíkovy fontány či hladiny Vltavy odrážející starobylé památky.
"Klipy se na kanálu vysílaném v zemích Evropy, Afriky a Středního východu objeví během tří měsíců asi třistakrát," přiblížil frekvenci záběrů obchodní ředitel CNN pro střední Evropu Sylvian Roger.
Výnosnost kampaní se podle radního Bohumila Černého, který má na starosti cestovní ruch, nedá přímo vyčíslit. Nicméně je přesvědčen, že se vyplatí. "Dopad se projeví v dlouhodobých trendech, jako je postavení Prahy v nabídce nejpřitažlivějších destinací, nebo se dá odhadnout z růstu návštěvnosti," vysvětlil.