Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Trafiky na železnici pokračují. Exnáměstek dělá pro SŽDC a bere dva platy

  5:00aktualizováno  5:00
Za dob vlády ODS skončili někteří neúspěšní regionální politici na Ředitelství silnic a dálnic jako zmocněnci pro stavbu některých komunikací. Podobná praxe, pouze pod taktovkou ČSSD, se nyní objevila v jiné státní organizaci. Místo specialisty ve Správě železniční dopravní cesty získal bývalý náměstek moravskoslezského hejtmana.

Havlík (v šedé košili) slaví úspěch ČSSD v Moravskoslezském kraji při krajských volbách v roce 2012 s dnes již bývalým hejtmanem Miroslavem Novákem (uprostřed) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Daniel Havlík byl do listopadu loňského roku náměstkem hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu za ČSSD, od poloviny března je systémovým specialistou SŽDC. Na starosti má jednání s obcemi.

„Využívá patnáct let zkušeností a znalosti státní správy i samosprávy v jednání se státní správou i samosprávou v záležitostech týkajících se obcí a měst. Připravuje podklady pro tato jednání. Výhodou je znalost postupů samosprávných činností,“ vysvětlila Havlíkův nástup mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Výši mzdy úřad nezveřejnil, podle mluvčí jde však o plný pracovní úvazek. „Bylo mi to nabídnuto, částečně jsem projevil vlastní iniciativu,“ řekl Havlík, který je dle svých slov nepřítelem trafik. Na rozdíl od mluvčí SŽDC nehovořil o plném pracovním úvazku. MF DNES řekl, že mu práce zabírá různě dlouhou dobu, většinou několik dní v týdnu.

Místo výkonu práce má Havlík navíc v Praze, tedy více než tři sta kilometrů od svého bydliště. „Je vysílán po celé České republice podle potřeby a pokynů generálního ředitele,“ dodala Šubová.

Havlík, který vystudoval speciální pedagogiku a tělesnou výchovu, působí současně jako starosta Ludgeřovic na Opavsku. Po dobu náměstkování nepobíral plat, po prohře ČSSD v krajských volbách ale ludgeřovičtí zastupitelé změnili pravidla a odměnu pobírá.

Na přímý dotaz, jakou roli hrála při přijímání Havlíka jeho stranická knížka, správce kolejí MF DNES odpověděl, že důraz klade na jeho schopnosti a znalosti prostředí.

Ministr dopravy Dan Ťok hodlá Havlíkovo zaměstnání prověřit. „Nechci, aby Správa železniční dopravní cesty byla odkladištěm neúspěšných politiků. Budu řešit s generálním ředitelem Surým, proč ho zaměstnává a zdali nejde o politickou trafiku,“ řekl Ťok, který má být lídrem ANO ve volbách v Karlovarském kraji.

Ale také ANO čelí na SŽDC podezření, že zaměstnává kamarády svých čelných představitelů. Server Aktuálně.cz minulý týden upozornil na případ Pavla Neorala, který se stal ředitelem odboru bezpečnosti a krizového řízení. Bývalý prostějovský kriminalista se přitom zná s místopředsedou ANO Jaroslavem Faltýnkem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nejžádanější benefit: pružná pracovní doba. Osvícené firmy na to slyší

Lidí bez práce je rekordně málo a zkrácené a flexibilní úvazky patří k nejžádanějším benefitům. Lidé si chtějí lépe řídit práci tak, aby jim ladila s rodinným...  celý článek

Smoothies jsou husté nápoje z rozmixovaného ovoce a zeleniny.
Lidé hledají nové cesty, jak investovat. Začínají půjčovat firmám

Ekonomice se daří a lidé hledají nové cesty, jak investovat. Peníze v bankách téměř nic nenesou, investice do akcií či komodit zase vyžadují spoustu času. V...  celý článek

Žena na pohovoru (ilustrační snímek).
Soulad mezi postoji zaměstnance a vedením firmy je vzácný, říká poradce

Jen každá desátá firma se shoduje s postoji svých zaměstnanců. Při přijímání nových pracovníků je proto vhodné přeskočit fráze jako „změňte s námi svět“ a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.