Změna názvu a identity je podle Nováka "...jedinečnou příležitostí rozloučit se s minulostí a vstoupit do nového tisíciletí, jako firma dynamická, moderní a orientovaná na zákazníka."
Nové logo má symbolizovat důraz na vstřícnost, věcnost, přímočarost a jednoduchost, stejně jako rychlý přenos informací, orientaci na kvalitu, profesionalitu a vyspělou technologii. Jsou zachovány barvy společnosti, základní žlutá a modrá. Další doplňkovou barvou je zelená.
S ohledem na blížící se konkurenční prostředí se snaží SPT Telecom změnit vnímání domácí i zahraniční veřejností a profilovat se jako národní operátor.
Na přípravě nového loga spolupracovalo nizozemské studio Dumbar, které předtím navrhovalo vizuální styl nizozemského KPN Royal, sdružení Unisource a Dánské pošty. Společnost si nechala rovněž zpracovat výzkumy veřejného mínění hodnotící staré i nové logo a název společnosti.
Obchodní značku Český Telecom koupila společnost od bývalého generálního ředitele SPT Telecom Makovce. Sumu, na kterou monopolní, státem vlastněnou společnost tento nákup, jakož i celá akce se změnou jména a loga přišla a ještě přijde, odmítl Svatoslav Novák sdělit. Podle neoficiálních odhadů má jít o sumu mezi 200 až 300 milióny Kč. Práva na anglický název Czech Telecom, jakož i internetové domény již společnost také zaregistrovala.
![]() Logo Českého Telecomu |
![]() Znak telekomunikací 80. léta 19. století |
![]() Znak telekomunikací 1995-1999 |
![]() Znak telekomunikací 80. léta 19. století |
![]() Znak telekomunikací 20. léta 20. století |
![]() Znak telekomunikací 20-40. léta 20. století - odznak zaměstnance telegrafu |
![]() Znak telekomunikací 30. léta 20. století |
![]() Znak telekomunikací ČSSR 1963 |
![]() Znak telekomunikací 60.-80. léta 20. století |
![]() Znak telekomunikací 60.-80. léta 20.století |
![]() Znak telekomunikací 1993-1995 |