Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový portál chce nabízet práci ženám s dětmi, na startu váhá

  13:04aktualizováno  13:04
Symbolicky na Mezinárodní den žen se v Česku spustil první portál, který má ambice nabízet práci pro ženy s malými dětmi. Ty totiž mají obvykle těžší návrat do práce. Nabídek však zatím inzeruje poskrovnu, zkrácené úvazky chybí a drtivá většina volných míst je pro ženy s vyšším vzděláním a delší praxí.

Mateřská znamená kupu starostí, ale také docela jiný režim, do větší nebo menší míry izolaci od společenského života a vytvoření velmi těsného pouta s dítětem. Návrat do práce bývá těžký, protože představuje velkou změnu. | foto: Profimedia.cz

Portál práce pro ženy první startovací den inzeruje pouze třicet nabídek zaměstnání, a to především v oboru financí v Praze a okolí. Web spustila společnost Agender, založená bývalou šéfkou britské obchodní komory Petrou Janíčkovou. Firma předpokládá, že se do tří měsíců objeví stovky nabídek.

Hledáte práci?

Přes 13 000 nabídek najdete na portálu jobdnes.cz

"Zaměstnávání žen s malými dětmi a starších žen nad padesát let se stává čím dál větším společenským problémem," tvrdí Janíčková. 

V zahraničí jsou podobně zaměřené weby běžné, v Česku jde o novinku, která chce reagovat na aktuální potřeby a zlepšit možnosti žen na trhu práce. Jen 36 procent českých žen s dětmi do šesti let má totiž práci. Česko je v této statistice podle evropského statistického úřadu Eurostat druhou nejhorší zemí EU, podle dat poradenské společnosti Roland Berger je unijní průměr 60 procent.

Hluboko pod průměrem je také podíl zkrácených úvazků, který využívá jen 8,8 procenta žen v tuzemsku. Průměr v EU je téměř 32 procent. Například v Nizozemsku na "půl úvazku" pracuje polovina všech žen.

Nezaměstnanost

Nový tuzemský portál však zkrácené úvazky, po kterých je mezi ženami na rodičovské dovolené i krátce po ní poptávka, zatím nenabízí. Nabídky na plný úvazek cílí na uchazečky s vyšším vzděláním či praxí. Nabídky, které se standardně na pracovních serverech příliš neobjevují nebo je jich málo, jako jsou třeba domácí práce, správa domácnosti, chůvy či hospodyně, zcela chybí.

"Osobně myslím, že pracovní portál, který je orientován výhradně na ženy, nemůže mít nějaký větší efekt než stávající pracovní portály," zapochyboval o novém projektu personalista agentury Axial Marek Strieborny.

Projekt vznikl pod záštitou místopředsedkyně Senátu Aleny Gajdůškové. Podporují ho známé osobnosti, například socioložka Jiřina Šiklová, ředitelka ING Pojišťovny v Česku a na Slovensku Renata Mrázová nebo šéfka kosmetické firmy Mary Kay pro ČR a Slovensko Barbora Chuecos.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.