Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šrotovné v USA má obrovský úspěch, peníze rychle mizí

  8:38aktualizováno  8:38
Opatření na podporu autoprůmyslu v USA se setkalo s rychlou reakcí. Zatímco General Motors si libuje, vláda po týdnu od zavedení šrotovného přepočítává peníze, na kolik aut ještě budou stačit. Stát dříve vyčlenil na příspěvky na nákup nových vozů jednu miliardu dolarů.

Vrakoviště - ilustrační foto. | foto: Filip Horáček, iDNES.cz

Vláda program spustila v neděli. Spotřebitelé mohou při koupi úspornějšího osobního nebo lehkého nákladního vozu výměnou za starší vůz získat příspěvek až 4500 dolarů (přes 80 tisíc korun). Vyčleněné prostředky by měly vystačit na podporu prodeje 250 tisíc vozů. - více čtěte USA spustily šrotovné

Podle mluvčího Národního svazu obchodníků s automobily se v rámci programu nahromadilo velké množství objednávek, což vzbudilo obavy ohledně toto, kolik peněz na financování programu je ještě k dispozici.

"Pracujeme na zhodnocení situace, které čelí tento zjevně neuvěřitelně populární program," řekl mluvčí Bílého domu Robert Gibbs.

GM dostala chuť na další příspěvky

"Doufáme, že je tu vůle i cesta k udržení fungování tohoto programu o něco delší dobu," uvedla největší americká automobilka General Motors. "Pochybnosti o tom, že tento program nastartuje prodej automobilů, jsou zcela smazány," dodala.

Šrotovné v různé podobě zavedla téměř polovina zemí Evropské unie, včetně Slovenska. V České republice zatím zavedeno nebylo a prezident Václav Klaus návrh zákona s balíčkem protikrizových opatření včetně šrotovného na počátku tohoto měsíce vetoval. - více čtěte Klaus vetoval protikrizový zákon včetně šrotovného

Názory na šrotovné se různí. Zatímco některé automobilky opatření vítají a zvyšují díky němu odbyt, jiní výrobci to kritizují a ekonomové to z celkového hlediska hodnotí jako spíše kontraproduktivní krok. Analytici často upozorňují, že šrotovné podpoří prodej jen jednorázově. Navíc se podle nich poptávka soustředí jen do krátkého období.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pivo budiž požehnáno. Zavřené kostely se znovu otevírají jako pivovary

Jenom od roku 2011 bylo ve Spojených státech nejméně deset starých kostelů předěláno na nové pivovary. A nejméně čtyři se mají otevřít v příštím roce. Tento...  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.