Američané chtějí Italy učit pít kávu. Starbucks chystá expanzi

  8:03aktualizováno  8:03
Americký Starbucks, který je největším kavárenským řetězcem světa, chystá vstup do Itálie. Podle zdroje Reuters o tom jedná s italským partnerem. Itálie je jedním z důležitých trhů, kam americká společnost ještě nevstoupila. Italové jsou ve světě známi jako specialisté na přípravu kávy, což může cestu Starbucks zkomplikovat.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Mluvčí společnosti se ke zprávám odmítla vyjádřit. List Corriere della Sera uvedl, že americká společnost jedná v této věci s italským obchodníkem Antoniem Percassim. Dohoda by prý mohla být podepsána do Vánoc. Zdroj agentury Reuters potvrdil, že jednání skutečně pokračují.

Skupina Percassi vlastní síť prodejen kosmetiky Kiko Milano, která má více než 700 prodejen po celé Evropě a ve Spojených státech. Rovněž má franšízovou dohodu s americkou značkou spodního prádla Victoria’s Secret.

Generální ředitel Starbucks Howard Schultz v minulosti napsal, že se při otevření své první kavárny nechal inspirovat návštěvou Milána s jeho prosperující kavárenskou kulturou. Skupina od té doby vstoupila na desítky trhů, nikdy ale do Itálie, která má podle Evropské kávové organizace sedmou největší spotřebu kávy na obyvatele v Evropě.

Kvalitní káva

Vybírejte z ověřených kaváren na Raketa.cz a ochutnejte různé druhy káv. Pokud máte raději kávu doma, vyberete si z velké nabídky a ochutnejte třeba Zelenou kávu.

Analytici spekulovali, že Italové by si Starbucks nemuseli oblíbit, protože jsou zvyklí na rychlé silné espresso, které stojí podstatně méně než nápoje u Starbucks.

Pokud se Starbucks do Itálie odváží, byl by druhou významnou americkou značkou, která bojuje o přízeň místních jejich vlastními zbraněmi. V průběhu tohoto měsíce totiž v Miláně otevřel svou restauraci americký řetězec pizzerií Domino’s. Pizza je italským národním pokrmem a Italové se na zahraniční obměny dívají podezíravě.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Staropramen od listopadu zdraží točené pivo. Roste cena chmele i energií

2. Čtyři tanky: Cisterna vjede zásobovacím tunelem a dostane se pod úroveň...

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v...

Socialista Sanders tepe McDonald’s. Zvyšte mzdu alespoň na 15 dolarů, žádá

Bernie Sanders

Americký senátor Bernie Sanders na sociální síti Twitter vyzval společnost McDonald’s, aby následovala příkladu...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...



Najdete na iDNES.cz