Starbucks plánuje v Číně expanzi. Nová kavárna přibude každých 15 hodin

  15:30aktualizováno  15:30
Řetězec kaváren Starbucks oznámil ve středu ambiciózní plán expanze na čínském trhu. V následujících letech chce ve druhé největší světové ekonomice otevřít téměř 3 000 nových poboček. Postupovat bude svižným tempem 600 poboček ročně. Do roku 2 022 by společnost v Číně ráda ztrojnásobila svůj obrat oproti úrovni z roku 2017.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Ve svém středečním prohlášení společnost Starbucks uvedla, že do roku 2022 by chtěla v Číně provozovat 6 000 poboček. V současnosti jich má přibližně 3 300 což znamená, že v následujících letech plánuje otevírat novou kavárnu zhruba každých 15 hodin. Svůj roční obrat na čínském trhu z roku 2017 plánuje během pěti let ztrojnásobit, provozní zisk by měl během tohoto období narůst o 100 procent.

„Žádná jiná západní společnost nebo značka nemá lepší pozici pro rozmach, který souvisí s rychle rostoucí střední třídou v Číně,“ uvedl v prohlášení prezident společnosti Kevin Johnson. „Pokračujeme v rozvíjení kávové kultury v Číně a naší odměnou bude v následujících desetiletích zdravý, dlouhodobý a ziskový růst. Zavázali jsme se k dlouhodobým investicím.“

Svůj ambiciózní plán bude Starbucks nejspíš financovat i z peněz z nedávné dohody se společností Nestlé (psali jsme zde). Za právo distribuovat jejich kávu zaplatí Nestlé přes sedm miliard dolarů.

Čínský trh by mohl překonat americký

Odvážný krok Starbucksu na čínském trhu přichází v době, kdy se jiné americké korporace obávají následujícího vývoje, protože ztahy mezi Pekingem a Washingtonem nepříznivě poznamenalo oboustranné zaváděním cel. „Nemůžeme ovlivnit co se stane v geopolitické rovině. Nejsme vůči tomu imunní. Ale chceme se na věc dívat z dlouhodobé perspektivy,“ citovala Johnsonova slova agentura Bloomberg.  

Minulý rok otevřel kavárenský řetězec v Šanghaji svou největší pobočku na světě. Obchod s názvem Starbucks Reserve Roastery prodává kávu na ploše téměř 2800 metrů čtverečních. Výkonný předseda Starbucksu Howard Schultz řekl agentuře Reuters, že během následujícího desetiletí dosáhne počet kaváren Starbucks v Číně 10 000, čímž by překonal i americký trh.

Server CNN Money napsal, že společnost roste mnohem rychleji v Číně a jiných asijských zemích než na trzích v Americe. V asijsko-pacifickém regionu stoupl obrat řetězce během posledního čtvrtletí o 54 procent, v porovnání se stejným obdobím v minulém roce. Ve Spojených státech, Kanadě či Latinské Americe vzrostl jenom o osm procent.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Amazon přinese do vyvolených měst peníze, ale i dopravní komplikace

Bývalá budova Citibank v newyorské čtvrti Long Island se v polovině roku 2019...

New Yorku a Washingtonu se podařilo přilákat Amazon. Tyto americké metropole se tak stanou domovem globálního obra,...

Mexičané chrání svou pálenku, Muskova Teslaquila se setkala s odporem

Elon Musk

Plány Elona Muska na výrobu alkoholického nápoje značky Teslaquila narážejí. Podle mexických regulátorů tento název až...

Žádné pokladny, žádné fronty. Futuristickým nákupům Amazonu roste konkurence

Obchod Amazon Go v americkém Seattlu

Podle vizionářů tkví budoucnost nakupování potravin v technologiích, které zruší pokladny a odstraní tak dlouhé fronty,...

Najdete na iDNES.cz