Starbucks novinku nabízí vedle kávy s kokosovým, sójovým a mandlovým nápojem. Ovesná varianta se tak v USA stala čtvrtou možností pro zákazníky, kteří nemají zájem o živočišné mléko.
Kávu s tím ovesným Starbucks prozatím prodával jen na vybraných evropských trzích, například ve Velké Británii. Ve Spojených státech se teď k současným prodejcům přidá i dalších 1 300 kaváren.
Trh s náhražkami mléka rapidně roste. Jen ten s jeho ovesnou variantou za uplynulý rok podle dat CNBC narostl o 636 procent, prodalo se ho za zhruba 15 milionů dolarů. Celkem má trh s živočišnými náhražkami mléka hodnotu kolem 1,9 miliardy dolarů.
Chutí i texturou se ovesné mléko v mnohém podobá tomu živočišnému. Vyrábí se namáčením ovsa ve vodě a rychle roste na popularitě. Naopak kravského mléka se rok od roku prodává méně, informuje CNN. Jen ve Spojených státech jeho prodeje klesly o 13 procent.
Výrobci rostlinných náhražek mléka by mohli v budoucnu těžit z úspěchu svých kolegů, kteří se soustředí na maso. Většina velkých světových fastfoodů v uplynulém roce začala nabízet „nemasové“ burgery. Největší producenti navíc během roku 2019 zkrachovali.
Například Burger King v ČR nabízí svůj Rebel Whopper a spolupracuje i například s Impossible Foods; McDonald‘s pak zase ve spojení se společností Beyond Meat testuje svůj Beyond Burger. Restaurace, které bezmasé burgery nabízejí, navíc mají větší návštěvnost než ty, které prodávají jen ty tradiční, masové.