Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kritika svátečních kelímků od Starbucks. Není jasné, zda jsou „gay friendly“

  18:42aktualizováno  18:42
Spekulacím o vyjádření motivu čelí letošní sváteční kelímky kávového řetězce Starbucks. Design kelímků budí dojem, že podporuje lesbičky a gaye. Někteří liberální přístup řetězce vítají, jiní jej kritizují za to, že nerespektuje křesťanství. Starbucks domněnku nevyvrátil ani nepotvrdil.

Vánoční kelímek Starbucks 2017 | foto: StarbucksAP

Propagační video svátečních kelímků Starbucks, které bylo odhaleno 1. listopadu, vyobrazuje dvě ženy, které se na sebe dívají, drží se za ruce a popíjejí teplý nápoj. Vztah mezi ženami je ale poněkud nejasný, kvůli čemuž se rozhořely diskuze v médiích i na sociálních sítích.

Britská LGBT Awards reklamu ocenila prostřednictvím Twitteru: „Milujeme novou sváteční reklamu Starbucks s lesbickou dvojicí.“

06.listopadu 2017 v 10:54, příspěvek archivován: 21.listopadu 2017 v 18:20

We're loving @Starbucks' new festive ad with a lesbian couple. Can someone draw us a @LadyGaga cup please? https://t.co/HLjTufRFu8


Článek na webu BuzzFeed minulý týden ale spekuloval o tom, zda je kelímek i pro gaye. Na pohárku jsou totiž i držící se ruce, u kterých není jasné, zda patří mužům, ženám nebo lidem různého pohlaví.

Televizní kanál Fox News reagoval na příběh BuzzFeed a rozpory se svým divákům snažil vysvětlit. Konzervativní web The Blaze se také zabýval myšlenkou, jestli Starbucks náhodou neprosazuje homosexuální tématiku.

Starbucks mlží

Jak se uvádí ve videu, letošní sváteční motto společnosti je „Svátky znamenají pro každého něco jiného.“ Video představuje kreslené scény lidí, kteří oslavují svátky. Důraz je kladen na ruce. 

„Na letošních ručně kreslených pohárech jsou scény, kde lidé oslavují se svými blízkými, ať už jsou kýmkoliv. Záměrně jsme kelímek navrhli tak, aby si jej naši zákazníci mohli interpretovat svým způsobem, přidáním vlastních barev a ilustrací,“ sdělila mluvčí společnosti listu New York Times.

Tradiční kritika

Starbucks změnil design kelímků kvůli nadcházejícímu svátečnímu období, které je známé jako Den díkůvzdání. Severoamerický svátek se slaví několik dní, a to od 22. do 28. listopadu. Kávový gigant tímto krokem připomíná sváteční období již dvacet let. Tradičně se také potýká s vlnou kritiky. 

Jak napsal New York Times, design sezónních kelímků Starbucks je často jedním z hlavních témat každoroční kulturní války mezi náboženstvím a liberalismem.

Například v roce 2015 konzervativní média a tehdejší kandidát na prezidentský úřad Donald Trump obvinili Starbucks z účasti ve „válce proti Vánocům“ kvůli tomu, že byl design vánočních kelímků příliš minimalistický.

V letošním roce jej sice výrobce kávy obohatil, ale i tak se setkal s kritikou, protože působí poněkud nejasně a konzervativce pohoršuje, protože nerespektuje křesťanství.

Na obrázku vánočního kelímku od Starbucks se za ruce podle vás drží:

celkem hlasů: 4794

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 28. listopadu 2017. Anketa je uzavřena.

je mi to jedno 4521
muž a žena 149
dvě ženy 70
dva muži 54
Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

OBRAZEM: Skulinu v Trumpově celní bariéře našly lidské vlasy i ibuprofen

Léky

Trumpova nejnovější cla na čínské výrobky, která vejdou v platnost příští pondělí, se původně měla dotknout asi 6 000...

PŘEHLED: Další cla postihnou kabelky i stroje. Spor může trvat 20 let

Ilustrační snímek

Obchodní válka mezi USA a Čínou se den ode dne týká více zboží, odvětví a podniků. Nově mezi ně patří k dovozci...

Jak dostat zvíře do letadla? Stačí tvrdit, že poskytuje emocionální podporu

Štěňata, lvíčata, tygříci a mláďata hyen pohromadě v čínské ZOO

Ve Spojených státech se rozmáhá jednoduchý trik, jak obejít zákazy aerolinek a převézt svého domácího mazlíčka zadarmo...

Najdete na iDNES.cz