Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kritika svátečních kelímků od Starbucks. Není jasné, zda jsou „gay friendly“

  18:42aktualizováno  18:42
Spekulacím o vyjádření motivu čelí letošní sváteční kelímky kávového řetězce Starbucks. Design kelímků budí dojem, že podporuje lesbičky a gaye. Někteří liberální přístup řetězce vítají, jiní jej kritizují za to, že nerespektuje křesťanství. Starbucks domněnku nevyvrátil ani nepotvrdil.

Vánoční kelímek Starbucks 2017 | foto: StarbucksAP

Propagační video svátečních kelímků Starbucks, které bylo odhaleno 1. listopadu, vyobrazuje dvě ženy, které se na sebe dívají, drží se za ruce a popíjejí teplý nápoj. Vztah mezi ženami je ale poněkud nejasný, kvůli čemuž se rozhořely diskuze v médiích i na sociálních sítích.

Britská LGBT Awards reklamu ocenila prostřednictvím Twitteru: „Milujeme novou sváteční reklamu Starbucks s lesbickou dvojicí.“

06.listopadu 2017 v 10:54, příspěvek archivován: 21.listopadu 2017 v 18:20

We're loving @Starbucks' new festive ad with a lesbian couple. Can someone draw us a @LadyGaga cup please? https://t.co/HLjTufRFu8


Článek na webu BuzzFeed minulý týden ale spekuloval o tom, zda je kelímek i pro gaye. Na pohárku jsou totiž i držící se ruce, u kterých není jasné, zda patří mužům, ženám nebo lidem různého pohlaví.

Televizní kanál Fox News reagoval na příběh BuzzFeed a rozpory se svým divákům snažil vysvětlit. Konzervativní web The Blaze se také zabýval myšlenkou, jestli Starbucks náhodou neprosazuje homosexuální tématiku.

Starbucks mlží

Jak se uvádí ve videu, letošní sváteční motto společnosti je „Svátky znamenají pro každého něco jiného.“ Video představuje kreslené scény lidí, kteří oslavují svátky. Důraz je kladen na ruce. 

„Na letošních ručně kreslených pohárech jsou scény, kde lidé oslavují se svými blízkými, ať už jsou kýmkoliv. Záměrně jsme kelímek navrhli tak, aby si jej naši zákazníci mohli interpretovat svým způsobem, přidáním vlastních barev a ilustrací,“ sdělila mluvčí společnosti listu New York Times.

Tradiční kritika

Starbucks změnil design kelímků kvůli nadcházejícímu svátečnímu období, které je známé jako Den díkůvzdání. Severoamerický svátek se slaví několik dní, a to od 22. do 28. listopadu. Kávový gigant tímto krokem připomíná sváteční období již dvacet let. Tradičně se také potýká s vlnou kritiky. 

Jak napsal New York Times, design sezónních kelímků Starbucks je často jedním z hlavních témat každoroční kulturní války mezi náboženstvím a liberalismem.

Například v roce 2015 konzervativní média a tehdejší kandidát na prezidentský úřad Donald Trump obvinili Starbucks z účasti ve „válce proti Vánocům“ kvůli tomu, že byl design vánočních kelímků příliš minimalistický.

V letošním roce jej sice výrobce kávy obohatil, ale i tak se setkal s kritikou, protože působí poněkud nejasně a konzervativce pohoršuje, protože nerespektuje křesťanství.

Na obrázku vánočního kelímku od Starbucks se za ruce podle vás drží:

celkem hlasů: 4794

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 28. listopadu 2017. Anketa je uzavřena.

je mi to jedno 4521
muž a žena 149
dvě ženy 70
dva muži 54
Autor:



Nejčtenější

Soud zrušil část zákona o EET. Další vlny se zpozdí, z účtenek zmizí rodná čísla

Ústavní soud s odloženou platností škrtl několik paragrafů zákona o evidenci...

Odpůrci EET se radují. Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb, jako celek však obstál. Třetí a čtvrtá vlna,...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...

Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z...



Další z rubriky

Plaťte hned, když píšete. Sociální sítě nahrazují už i klasické banky

Mobilní internet (ilustrační foto)

Skvělá párty včera, kolik ti dlužím za večeři? Tady to máš. Podobnou konverzaci včetně vrácení dluhu většina lidí doteď...

Hackeři ve Starbucksu těžili kryptoměnu přes notebooky zákazníků

(Ilustrační snímek)

V jedné z prodejen kavárny Starbucks využívali hackeři veřejnou síť pro „těžení“ kryptoměny Monero. Přišel na to jeden...

Firmy jdou s kůží na trh. Přiznají, nakolik znečišťují životní prostředí

komín, Ilustrační foto

Víc a víc firem se zapojuje do boje proti klimatickým změnám. Firmy, které se účastní kampaně vedené miliardářem...



Najdete na iDNES.cz