Stará česká autíčka se motala na náměstí Sablon, na historickém Velkém náměstí, než si odpočinula u kamarádů v muzeu Autoworld, jednom z největších shromaždišť veteránů v Evropě.
Šéfka muzea Škodovky v Mladé Boleslavi Margit Adamová vyložila, že pětice stařečků plus doprovodná vozidla jsou na cestách 11. den. Po Polsku, Německu a Belgii je čeká ještě Anglie, Francie, Itálie, Rakousko a Slovensko.
Celkem 5000 kilometrů po vlastní ose a hlemýždím tempem - rychlost nepřesahuje 50 kilometrů v hodině a denní porce tři sta.
Přesto se dnes nejstaršímu vozu Laurin-Klement z roku 1923 poškodil výfuk, takže místo courání po Bruselu musel do opravny. Belgická firma d'Ieteren, výlučný dovozce škodovek, ho však promptně nahradila daleko starší "laurinkou", vozíkem z roku 1905, která zdobí její bruselské muzeum.
Zástupce d'Ieterenu Philippe Casse ostatně řekl, že škodovky měly v Belgii vždycky dobrý zvuk, i v nejhorších časech. Jejich podíl na trhu se dokonce vyšplhal před 25 lety na pět procent; dnes činí dvě procenta. Považuje za důležité lidem předvádět veterány z různých dob, aby si uvědomili mladoboleslavský um a tradici.
"Vyvolává to daleko silnější pouto ke značce, prohlubuje to důvěru," uvedl. Podle Adamové mají zatím škodovácké výtvory na cestách úspěch. Lidé mávají, při zastávkách auta fotí, obdivují.
SPECIÁLNÍ PŘÍLOHU 100 LET VÝROBY AUT V MLADÉ BOLESLAVI NAJDETE ZDE |