Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Staropramen chce zvednout prodeje v cizině, v reklamě využívá Prahu

  13:58aktualizováno  15:01
Pivovary Staropramen vyrazily do boje o zahraniční zákazníky. Jejich vlastník StarBev spustil kampaň, která má zvednout zájem Evropanů a Američanů o jeho nejznámější značku. Skupina od cizinců čeká větší růst poptávky než od českých pivařů. Prodeje firmy loni klesly téměř o desetinu hlavně kvůli propadu tuzemského zájmu.

Reklamní kampaň dvojky na českém pivním trhu je vedena v angličtině a má zasáhnout zákazníky ve Spojených státech a v Evropě, avšak mimo Českou republiku. Proč Staropramen Česko "ignoruje", je patrně kvůli loňským hospodářským výsledkům.

Loni totiž tržby firmy meziročně klesly o devět procent pod čtyři miliardy korun. Firma loni v tuzemsku a na zahraničních trzích prodala 2,8 milionu hektolitrů piva, což bylo o sedm procent méně než v roce 2009. Výsledky stáhla dolů podle firmy ekonomická recese a také navýšení spotřební daně z loňského ledna, které zvýšilo ceny piva a odradilo cenově orientované zákazníky.

Jak vznikal klip

Natáčení v Praze trvalo tři dny. Štáb musel kvůli natáčení uzavřít Karlův most, což se za posledních 700 let stalo jen dvakrát. V reklamě bylo použito efektu “frozen-moment”.

Výroba klipu stála StarBev řádově miliony korun.

Nižší tržby však už firma vykázala v roce 2008, kdy jí klesly zhruba o deset milionů Kč. Česko navíc čeká další přitahování opasků, a tak je orientace na zahraniční klienty logická.

"Od kampaně očekáváme nejen představení značky Staropramen na zahraničních trzích, ale samozřejmě také zvýšení povědomí o této značce a s tím související zvýšení prodejů značky v zahraničí," řekl mluvčí skupiny StarBev Lukáš Hora.

Na reklamě však může kromě Staropramenu vydělat i Praha a celá republika. Kampaň pražské legendy je totiž postavena na její historii. První představuje zrození Prahy. Televizní klip obsahuje více než osm století. Začíná proroctvím kněžny Libuše o zrození Prahy, pokračuje bouřlivým obdobím středověku plného konfliktů a válek a končí současností.

Na jménu Praha se dobře vydělává

Reklamní expert však se zvýšením prestiže Prahy nepočítá. "Nevím, zda je ukázka bitvy a piva Staropramen dostatečný motiv k návštěvě Prahy. Na to bych skutečně nespoléhal. Domnívám se, že v tomto případě má spíš Praha pomoci Staropramenu," řekl Rostislav Anděl z reklamní agentury Grátis.

Pivovary Staropramen zaujímají na tuzemském trhu zhruba 15procentní podíl. První je Plzeňský Prazdroj, který ovládá přibližně padesát procent. I jemu ale loni zisk i tržby kvůli vyšší spotřební dani klesly. (viz předchozí článek)

Staropramen ale očekává, že budoucí vývoj bude lepší. "Naše očekávání vývoje trhu jsou pozitivnější, než tomu bylo v předchozích dvou letech, kdy se trh propadal. V letošním roce se situace a vývoj trhu viditelně zlepšují, takže očekáváme, že by mělo dojít opět k růstu celého trhu," uvedl Hora. 

Reklama by těmto vizím společnosti mohla pomoci, pokud zacílí na dobrá média, říká odborník. "Reklama je postavená dobře. Spot se hned od počátku odlišuje v rámci bloku ostatních reklam. Bojové scény jistě zaujmou cílovou skupinu a odkaz na Prahu může značce Staropramen dodat punc kvality," uvedl Anděl.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.