Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kováře v čele Pivovarů Staropramen vystřídá Kovařík, vrací se z Maďarska

  11:19aktualizováno  11:19
Staropramen má po osmi letech nového generálního ředitele. Od dubna pivovar povede Petr Kovařík - manažer s více než dvacetiletou praxí v pivovarnictví, který se do Česka vrací po několikaletém řízení sesterské společnosti Borsodi Sorgyar v Maďarsku. Ve funkci Kovařík střídá Zbyňka Kováře.

Zkušený manažer, pivovarník a nový generální ředitel společnosti Staropramen Petr Kovařík. | foto: StaroprameniDNES.cz

Kovařík do pivovaru Staropramen nastoupil v roce 1994 po studiu na Vysoké škole chemicko-technologické a brzy se vypracoval na manažerské pozice ve výrobě smíchovského pivovaru.

Pro získání zkušeností s celkovým řízením pivovaru v roce 2000 odešel na severní Moravu a stal se v pořadí 13. vrchním sládkem pivovaru Ostravar. Po dvou letech se vrátil zpět do Prahy jako vrchní sládek pivovaru Braník.

Svou výrobní zkušenost Petr Kovařík později rozšířil také o řízení oddělení logistiky z pozice ředitele. Šest let působil na postu ředitele obchodu. A to obou prodejních kanálů: gastronomie i maloobchodu. K pětileté obchodní zkušenosti z Česka si v roce 2010 přidává také řízení obchodu na Slovensku.

V roce 2011 Kovařík odešel sbírat mezinárodní zkušenosti do sesterské společnosti Borsodi Sorgyar v Maďarsku. Tam působil jako ředitel oddělení pro klíčové zákazníky, v roce 2012 se pak stal generálním ředitelem pivovaru.

Působení Kovaříkova předchůdce v čele firmy Zbyňka Kováře se kryje s dobou, kdy pivovary hledaly různé pivní a jiné alternativy ke klasickému prodeji piva. Výrobce trápí zejména klesající návštěvnost restaurací a hospod a s tím spojený pokles odbytu sudového piva. Za jeho éry Staropramen přišel s novou kategorií ovocných pivních mixů. „Tato kategorie pomohla celému pivnímu trhu v období poklesu navýšit objemy prodeje v řádu stovek tisíc hektolitrů,“ uvedl mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

Pivovary Staropramen jsou druhým největším producentem piva v Česku a také významným českým exportérem piva. Vyváží do Kanady, USA, střední Evropy či Velké Británie. Patří do skupiny Molson Coors Brewing Company, která je jednou z největších pivovarnických společností světa.

Firma ročně prodá kolem 3,1 milionu hektolitrů piva a nápojů. Předloni prodělala 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.