Ilustrační snímek | foto: AP

Po Prazdroji zdraží i Staropramen. Cena točeného piva poroste o 1,5 %

  • 106
Druhý největší výrobce v Česku Pivovary Staropramen zvýší ceny u v Česku vyráběných značek Staropramen světlý, Staropramen nealko, Stella Artois a dováženého Hoegaardenu, v průměru o 1,5 procenta. Česká pivovarnická jednička Prazdroj zdražila už před měsícem všechny své prodávané značky v průměru o 3,2 procenta.

„Kvalita našich piv je pro nás na prvním místě, abychom jí dokázali zachovat, musíme reagovat na růst našich výrobních nákladů. Naposledy společnost Pivovary Staropramen cenu u sudového piva měnila na konci roku 2014,“ uvedla mluvčí Staropramenu Denisa Mylbachrová.

Pivo v akci

Zajímá vás, kde právě dnes koupíte nejlevnější pivo? Na AkcniCeny.cz najdete informace, kde je momentálně jaké pivo v akci.

Současně si můžete prohlédnout aktuální letáky svých oblíbených řetězců.

Ceny Pivovary Staropramen podle Lidových novin, které o růstu cen informovaly, zvýší pro odběratele, tedy distributory a hospodské. Bude na nich, jestli oni promítnou vyšší nákupní ceny do cen koncovým zákazníkům. Už v případě říjnového zdražení kompletní produkce Plzeňského Prazdroje naznačili, že vyšší náklady pocítí pivaři v plné výši, někde však ještě víc, píše deník. Někteří hospodští chtějí totiž využít nynější úpravy cen od pivovarů ke kompenzaci dalších nákladů, které jim přinese nezbytné pořízení technologie na prosincový start elektronické evidence tržeb.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,12 milionu hektolitrů, což je mírný meziroční pokles. Na domácím trhu prodej všech pivovarů v minulém roce klesl sice o 0,2 procenta na 16,2 milionu hektolitrů, ale celková výroba piva v Česku díky rekordnímu exportu vzrostla o 2,2 procenta na více než 20 milionů.

Podívejte se, jak se v Praze vyrábí ležák:

15. září 2016

Křišťálová Lupa 2016