Mladý pár chce změnit trh s úklidem domácností, uklízečkám platí víc

  13:37aktualizováno  13:37
Mladá pražská firma chce přeměnit tuzemský trh s úklidy domácností. Pomoci ji k tomu má hlavně vlastní organizační software. Miliony korun do start-upu investoval například zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr.

Michaela Somolová a Robert Vojáček založili firmu, jež má být pro uklízečky něco podobného, jako Uber pro taxi. | foto:  František Vlček, MAFRA

Michaela Somolová se v roce 2011 probojovala do semifinále České Miss. Velká část „missek“ záhy vymění partnera za profesionálního sportovce či podnikatele. A také Somolová dnes chodí s podnikatelem, konkrétně se spolumajitelem a šéfem firmy LidskáSíla.cz Robertem Vojáčkem.

Avšak přece jen je její příběh odlišný. S Vojáčkem totiž tvoří pár už od střední školy a firmu založili spolu. Somolová v ní působí jako provozní ředitelka. A náplň jejího byznysu se od nablýskaného světa soutěží krásy diametrálně liší - šéfuje totiž uklízečkám.

„Míša odjela na stáž do Ameriky a já musel řešit úklid doma. Po pár pokusech jsem to vzdal a začal hledat někoho, kdo by to udělal za mě. A nabídka byla docela tristní,“ vzpomíná Vojáček, který ještě nedávno působil ve start-upu Liftago.

Uklízečkám platí i dvojnásobek

Právě s firmou, která pomocí aplikace „dohazuje“ taxikářům zákazníky a zákazníkům odvoz, má LidskáSíla. cz podobný obchodní model. Od ostatních úklidových agentur se liší tím, že velkou část jejího týmu tvoří programátoři. Ti pracují na systému, který zajišťuje co nejhladší vyřízení každé objednávky.

Firma si tak může dovolit pracovat s nižší marží. „Dámy, které pro nás uklízejí, říkají, že jim někde dávají třeba jen 55 korun za hodinu, u nás mají dvojnásobek,“ tvrdí Vojáček s tím, že nízké mzdy podle něj mohou jen těžko motivovat uklízečky k odvedení kvalitní práce.

Inzeráty poptávající uklízečky na pracovních serverech sice často nabízejí i sumy okolo 80 korun na hodinu, ale i to je méně než nabídka start-upu.

Potenciální zákazníky nicméně většinou zajímá hlavě to, kolik za úklid zaplatí oni. V tom se ceny LidskéSíly. cz - začínající na 140 korunách za hodinu - setkávají s konkurencí, případně jsou lehce nižší než jiné agentury. Naopak jsou ale vyšší, než kolik si účtují jednotlivci na vyhledávacích serverech, jako jsou například Hlídačky. cz. Ty ale nepovažují Somolová s Vojáčkem za konkurenci, protože se podle nich nejedná o agenturu zajišťující komplexní službu.

Peníze od zakladatele Slevomatu a Rohliku

Nápad mladého páru zaujal navíc investory. Miliony korun výměnou za menšinový podíl firmě věnoval i internetový podnikatel Tomáš Čupr. Ten kdysi rozjel portál Slevomat, následně založil služby DámeJídlo.cz a nyní řídí Rohlik. cz. Pokaždé jde o možnost on-line objednávat služby, které lidé dříve objednávali off-line, třeba po telefonu.

Stejně to vidí i s úklidy. „Všechno se podle mě časem přesune na web, podobně jako se to stalo s rezervováním hotelů nebo letenek,“ vysvětluje Čupr. A na základě vlastní zkušenosti tvrdí, že LidskáSíla.cz je jediné opravdové objednávání on-line. „Jiné služby fungují tak, že vyplníte kontaktní formulář a za dva dny vám někdo napíše mail,“ říká.

LidskáSíla.cz podle Vojáčka umožňuje kdykoli do šesti hodin odpoledne objednat úklid bytu na druhý den. Momentálně má za sebou firma čtyři měsíce provozu a zatím roste velmi rychlým tempem. Za září se čtyřicet uklízeček postaralo o dva a půl tisíce hodin úklidu, v říjnu to má být pět tisíc hodin, které už bude mít na starost osmdesát najatých uklízeček.

Cílem je sto tisíc úklidových hodin

„Mohli bychom růst ještě rychleji, ale omezují nás naše vlastní pravidla,“ říká Somolová. Má tím na mysli školení a prověřování nových uklízeček. „Rozhodně totiž nechceme posílat někomu do bytu neznámé a neproškolené lidi na základě jednoho telefonátu,“ říká.

Kromě profesionálních uklízeček, které berou zakázky denně, podle Somolové často trénují například i zdravotní sestry, které si úklidem přivydělávají. „Jsou také lidé, kteří například dělají v kanceláři a jednou, dvakrát do měsíce se rádi odreagují u fyzické práce,“ popisuje Somolová, odkud se jejich uklízečky rekrutují.

Stejně jako služby na rozvoz jídel nebo nákupů začaly uklízečky v Praze. „Můžeme se ale poměrně rychle rozšiřovat, klidně hned po celé republice,“ vysvětluje Vojáček s tím, že centrálně v Praze je potřeba jen lidi školit.

I pražský trh má podle propočtů, na kterých se shodli s investory, velký potenciál. „Do dvou let chceme dělat měsíčně sto tisíc hodin. K tomu bude stačit asi deset tisíc zákazníků,“ říká Vojáček. V budoucnu zvažuje rozšíření byznysu na služby takzvaného hodinového manžela nebo i sociální péči.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...

Starbucksu se v západní Evropě nedaří, společnost prodá stovky provozoven

Kavárna Starbucks na letišti v americkém Los Angeles

Americká společnost Starbucks prodá své kavárny ve Francii a zemích Beneluxu dlouholetému partnerovi z Mexika, firmě...

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...



Najdete na iDNES.cz