Stát chce postavit testovací okruh pro samořiditelná auta. Místo tají

  11:54aktualizováno  11:54
Ministr dopravy Dan Ťok chce prosadit stavbu nového zkušebního okruhu, na kterém by mohly automobilky testovat vozidla bez řidiče.

Ilustrační foto. | foto: Audi

„Rád bych tento materiál předložil ještě této vládě. V Evropě jsou jen dva takové okruhy a vidím to jako příležitost pro Česko,“ řekl ve čtvrtek Ťok během setkání některých členů vlády se zástupci automobilového průmyslu. Na akci řeší, jak zachytit změny v automobilovém průmyslu, aby Česko nezaspalo a klíčový obor české ekonomiky nezačal ztrácet.

Okruhy pro testování autononmyního řízení jsou zatím v Evropě jen v Německu a Švédsku. V Německu už začalo i jejich testování v běžném provozu (více čtěte zde). Podle Ťoka je ale potřeba technologie testovat i na uzavřeném okruhu, aby byly bezpečné.

Nápad na vznik okruhu vyšel z ČVUT od vedoucího Ústavu bezpečnostních technologií a inženýrství Václava Jírovského a jeho syna. „Je vytipovaná i lokalita, kde by mohl vyrůst. Není to úložiště jaderného odpadu, takže nečekáme nějaký zásadní odpor,“ dodal Jírovský. Lokalitu nechce ministerstvo ani ČVUT prozradit.

Oproti běžnému testovacímu okruhu musí mít polygon bohatší vybavení především v oblasti konektivity i simulace situací, ke kterým může během jízdy dojít. „Musí obsahovat rozmanité situace, které se mohou na vozovce vyskytnout,“ dodal Jírovský mladší.

Podle Ťoka by mělo jít o investici z národních nebo evropských peněz, okruh by měl provozovat podle něj pak stát, který ho bude pronajímat automobilkám.

Stát už jeden zkušební okruh nepřímo vlastní. Zkušební železniční okruh v Cerhenicích patří firmě VÚŽ, která je v majetku státních Českých drah. Jde o nejziskovější dceřinou firmu Českých drah.



Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Další z rubriky

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...

Ťok proti aktivistům. Za každou námitku proti výstavbě mají složit 50 tisíc

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Aktivisté někdy napadají výstavbu dálnic a silnic „kobercově“, námitky podávají proti všemu a zdržují tím výstavbu....

ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říkal, čílil se premiér

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády, účastnil premiér Andrej Babiš...

Premiér Andrej Babiš se postavil proti úvahám privatizovat nákladního železničního dopravce ČD Cargo, jak o tom nedávno...



Najdete na iDNES.cz