Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Libor Teichmann, MAFRA

Dráhy bude hlídat exmanažer Agrofertu, vrací se post generálního ředitele

  • 20
Stát po více než roce mění před klíčovým schvalováním o přesunu nádraží složení dozorčí rady Českých drah. Usedl do ní nově exmanažer jedné ze součástí Agrofertu Milan Kucharčík a bývalý šéf Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Tomáš Révész. Novinkou je i návrat funkce generálního ředitele, kterou řídící výbor před časem zrušil.

O personálních změnách v pondělí odpoledne jednal řídící výbor Českých drah. „Potřebujeme v dozorčí radě více ekonomů,“ vysvětlil předseda dozorčí rady Milan Feranec (ANO).

Z dozorčí rady odejde někdejší šéf pražské dopravního podniku Milan Křístek nominovaný ANO a bývalý poslanec ČSSD Josef Smýkal. „Domluvil jsem se už dříve, že do konce roku skončím,“ komentoval svůj konec Křístek.

Nahradil je mají Milan Kucharčík a Tomáš Révész, které schválil vládní výbor pro personální nominace. Smýkal byl posledním z exposlanců, který v dozorčí radě státního dopravce zasedal.

Kucharčík působí jako finanční ředitel břeclavského výrobce obalového skla Vetropack Moravia Glass. Podle svého životopisu působil do roku 2010 necelé dva roky jako finanční ředitel ve firmě Agrotec, která je součástí společnosti Agrofert ministra financí Andreje Babiše. Působil rovněž ve firmách Honeywell Aerospace a Thrall Vagónka.

Révésze nominovala sociální demokracie místo Smýkala. V minulosti působil jako šéf Státního zemědělského intervenčního fondu, odkud ho vláda před pěti lety odvolala kvůli snaze o netransparentní a nevýhodnou výměnu informačního systému. Révesz podle svého profilu na síti LinkedIn pracuje od roku 2012 jako poradce.

Krtek bude předseda představenstva i generální ředitel

Řídící výbor změnil i stanovy firmy. Podle nich se do řídící struktury vrátí i funkce generálního ředitele. Ta byla v minulosti zrušena. Podle Ferance to neznamená, že se vytvoří místo pro dalšího manažera. „Počítáme s tím, že současný předseda představenstva Pavel Krtek bude současně i generálním ředitelem. Mzda se mu tím nijak nezmění,“ vysvětlil Feranec.

Důvodem ke změnám může být i snaha pojistit si schválení převodu nádraží na Správu železniční dopravní cesty (více o převodu čtěte zde). Někteří členové dozorčí rady totiž převod nechtějí podpořit, nejhlasitěji proti jsou odboráři.