Diskuze
Stát za obří půjčku sto miliard koupí nové vlaky a opraví koleje
Děkujeme za pochopení.
J55i80ř98í 38S83c83h29m48i42d62t
Mám trochu obavy z té české cesty, která je zvolená, opět chceme udělat něco po svém, co jinde není a zase na ministerstvu jsou takoví machři, že nepotřebují kopírovat funkční modely ze zahraničí a mají svoje a lepší. No z nedávné historie víme, že ty naše lepší většinou nemají dlouhého trvání a stojí hodně peněz, ale jedno mají společné a to díry na mizení peněz do černých děr tzv. tunelů.
R33a54d60e71k 30J54a36n32a59t37a
Co přesně je na tom "českého" co se nedělá jinde? EIB finacuje dorpavní projekty i v jiných zemích, nejen u nás, a to i železniční.
http://www.eib.org/projects/sectors/transport/index.htm
A pokud se vám nezdá vlastnictví vozidel objednavatelem, i to se v Evropě dělá, třeba v Německu.
Jediné, co je na tom špatně, že nejsme schopni začít stavět VRT, protože žádnou jsme dostatečně nepřipravili, aby se daly využít ty končicí fondy. Hold jsme (krom setrvávající zaostalosti) asi přišli o pár desítek miliard korun. Ale s tím už tato vláda nic neudělá, to zanedbávali všichni už před nimi.
V34l10a84s72t39i48m38i27l 45F55i28a35l44a
Cože?
Nebude to zadarmo a vlaky neslevní?
No to u diskutérů neprojde.
Z35d59e34n55ě30k 61S76t55r43n70a89d
Jak to teda vlastně bude? Vezme si stát půjčku a koupí vlaky, které pak bude pronajímat za hubičku státním ČD? Počítám že v ten okamžik budou na stole žaloby soukromých dopravců, které si budou chtít pronajímat vlaky za stejných podmínek.
R81a40d24e97k 70J51a13n76a56t78a
Stát si vezme půjčku, koupí vlaky a vyhlásí soutěž na provozovatele a určité lince. Výherce pak bude z vlaky jezdit. Vlastníkem bude stále stát.
Tento model je běžný například u regionálních spojů v Německu (naše tzv. dálková doprava vesměs odpovídá Regional expresům v Německu, obdobu jejich dálkové dopravy u nás skoro nemáme, nemá po čem jezdit).
A55l94e35š 98P44e55l11i13k86á43n
Nejvěrší zlodějna koupit pendolina na naše tratě z dob France Josefa. To je jako koupit si Lamborgini nebo Ferrari a jezdit s tím po polňačce. Okamžitě by se měli začít stavět VRT, nebo budeme světu k smíchu
R97a19d53e46k 70J30a79n11a96t60a
O nákupu Pendolin se rozhodlo v roce 1995. Tehdy byl totiž plán modernizace tratí takový, že se cca do konce tisíciletí opraví tzv. tranzitní koridory a pak se začne s VRT. 90. léta prostě byla optimistická doba.
Jak to dopadlo, jistě víte. Koridory nejsou kompletně dokončené dodnes a o VRT se pouze kecá, zatímco už jsme mohli mít třeba 300-400 km v provozu.
S77t65a24n81i56s18l23a29v 73S13r25b57a
super. stát si půjčuje na trhu za záporné sazby, aspoň to tvrdíval Andrej Babiš, ale na tento obchod si půjčuje od "evropské unie", která určitě nebude nejlevnější. EIB byla zřízena na podporu rozvoje, ale zjevně ji chybí příležitosti, tak se ráda zaháčkuje v Česku, jedné z nejlépe rostoucích zemí v EU. J8 to fakt nechápu. Stejně jako nechápu, proč to stát podporuje.
T79o63m97á56š 84S16e74d51l55á36k
Pokud stát nepřistoupí k projektům vysokorychlostních železnic, ocitneme se na úrovni rozvojových zemí.
Pro ujasnění, co je vysokorychlostní železnice. To jsou vlaky, které jezdí 300 až 350 km/h. To znamená pořídit stejné nebo obdobu vlaků, jako jsou čínské CRH 2 a jejích novější modifikace. Ty nejrychlejší mohou jet i 380Km/h.
Potřebujeme budovat budoucnost a ne minulost.
Pokud bude zájem, do pěti let můžeme mít první trať. Výhodou může být, že bude stačit jedna souprava a jedna rezervní na jednu vybudovanou trasu.
O71d85s77t36r50a71n11ě78n94ý 10U88ž80i52v51a36t41e80l
P39e83t28r 49A32n25d65r17ý31s33e25k
Článek poskytuje několik zajímavých informací:
1. Výstavba páteřní sítě VRT v ČR by stála jen 60 mld, tak na co čekáme? Z hlediska významu této sítě jsou to úplně zanedbatelné peníze i kdybychom si celých těch 60 mld měli půjčit - jedná se o významnou investici s přesahem na desítky let. Jen rekonstrukce D1 je napočítána na 20 mld cca
2. Stále a opakovaně se pořád řeší, že po roce 2022/23 už nebudeme mít z EU tolik peněz. Ale vždyť ten systém je nastavený tak, že státy, které jsou nad průměrem EU tak dotují ty, které jsou pod průměrem EU, nejsem si zcela jist, že za 5 let budeme hospodářsky nad průměrem EU. Proto nevím, proč by peníze měli nějak zásadně vyschnout.
3. Vláda v demisi by neměla dělat rozhodnutí za 100 mld. Otázka ovšem je, jestli o tom rozhoduje vláda, to, že úředníci na ministerstvu připravili nějaký plán ještě neznamená, že se to prosadí a schválí, do jisté míry to ukazuje, že ministerstvo funguje i samostatně bez legitimního ministra.
R36a19d86e89k 83J31a44n92a32t41a
1. to je samozřejmě lež, bylo by to cca 5x tolik
2. protože není vůbec jasné, zda budou pokračovat současné operační programy na dopravu. Možná se bude dotovat něco jiného, možná nic (když si nevezmem migranty). Ty peníze z EU jsou účelové!
3. žádné rozhodnutí nedělá, ani nemůže. Memorandum je nezávazný dokument.
J77i91ř37í 89M82a54r14e58k
Jakou půjčku ? Vždyť je nám denně vtoukáno do hlavy ,že se máme jako prasata v žitě a z dani odvádíme skoro polovinu platu ! Tak máme odvádět 90 procent ? Vládě by nestačilo i kdybychom jim dali všechno včetně úspor a nemovitosti.
M73i93r22e71k 18T51u49r69e21č29e29k
Jenze ta "polovina platu" je promptne wiretapped do nedohledatelnych anonymnich danovych raju oligarchu a spříznenych "podnikatelu" napojenych na statni penezovod.
V48a84c86l19a72v 78G92r62e67p15l
škoda, že článek neobsahuje informace, za jaký úrok si stát půjčuje. Když se uváží, že mají lidé na depositech přes bilion Kč s úrokem kolem 0.1%, tak by stát mohl vydat pětileté dluhopisy s úrokem nad 1% a nemusel by si půjčovat za pravděpodobně vyšší úrok.
P96e87t16r 51A14n70d40r87ý75s34e75k
No stát si poměrně dlouho půjčoval i za záporný úrok. Pětiletý dluhopis na jedno procento by neměl moc úspěch, založte si stavební spoření, pokud vám nevadí mít vázané peníze a získáte výhodnější zúročení než 1%. Když byl ministr Kalousek, tak stát vydával státní dluhopisy pro lidi, tehdy s úrokem 2-3% podle délky splatnosti.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!