Diskuse: Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou - iDNES.cz
Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuse

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou

Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

OP

Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!

1 0
možnosti
JM

To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.

2 0
možnosti

Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)V

1 0
možnosti
MP

Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!

3 2
možnosti
MB

Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?

3 2
možnosti
PM

P35e40t24r 53M46i92c33h37a16l

28. 7. 2015 16:44

To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.

Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.

A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.

2 3
možnosti
KV

Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... :-( ... stát to vůbec neovlivní !!!  ;-€ !!

1 0
možnosti
KV

... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí! ;-D

0 2
možnosti
PN

P32a64v22e35l 39N51e85m15e42c

28. 7. 2015 12:47

Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?

1 0
možnosti
JP

Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím.  Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.

2 2
možnosti

Nejčtenější

Trump pozastavil většinu cel, Číně je zvýšil. Dohodneme se ale s každým, tvrdí

Americký prezident Donald Trump s okamžitou platností pozastavil většinu cel na 90 dní. Pauza se netýká Číny, té cla zvedl ze 104 na 125 procent. Šéf Bílého domu o tom ve středu informoval na své...

USA zvýší cla pro Čínu na 104 procent. Peking avizuje „boj až do konce“

Už ne 54, ale 104 procent. USA zpřísnily cla pro Čínu poté, co se rozhodla postavit čelem hrozbám amerického prezidenta Donalda Trumpa a neustoupit obchodnímu tlaku. Peking místo toho již pracuje na...

Rekordní zisk pro nejbohatší. Připsali si tři sta miliard dolarů za jediný den

Nejbohatší lidé světa zaznamenali ve středu rekordní nárůst svého čistého jmění. Podle agentury Bloomberg a jejího žebříčku Bloomberg Billionaires Index si 500 nejbohatších připsalo celkem 304...

Trump hrozí Číně cly 50 procent. EU chce prodat energie, vadí mu, že málo nakupuje

Spojené státy uvalí na dovoz z Číny dodatečné clo ve výši 50 procent, pokud Peking nezruší odvetná opatření vůči americkým clům, sdělil americký prezident Donald Trump. USA s Čínou přeruší rozhovory...

USA přitvrdily s nerosty. Chtějí od Ukrajiny zpětně zaplatit za pomoc a ničím neručit

Poslední verze návrhu dohody o nerostných surovinách mezi Ukrajinou a Spojenými státy obsahuje přísnější podmínky než ta předchozí. Nyní Washington požaduje, aby Kyjev zaplatil miliardy dolarů za...

Sběratelé aut se radují. Veterány budou mít z uvalených amerických cel výjimku

Administrativa prezidenta Donalda Trumpa na poslední chvíli přišla se zvláštní výjimkou z uvalených cel pro osobní a užitkové automobily, které byly vyrobeny alespoň před pětadvaceti lety. Američtí...

12. dubna 2025

Zdražování v Rusku. Opět klesla spotřeba vodky a koňaku, víc se pálí doma

Maloobchodní prodej lihovin v Rusku v prvním čtvrtletí meziročně klesl o deset až 12 procent, napsal na svém webu list Kommersant. Současně média s odvoláním na úřední údaje píší o ještě výraznějším...

12. dubna 2025  9:29

Zakladatelé startupů jsou hrdinové. Evropa je musí podpořit, míní investor Broda

Svět technologií a investic je dynamický, rychle se mění, což ovlivňuje přístup k inovacím i investičním rozhodnutím. Podle finančníka Michaela Brody, který stojí za úspěšnými investičními skupinami...

12. dubna 2025

Trh s dluhopisy měl slabší chvilku, rychle jsem ji vyřešil, kasal se Trump nad krizí

Americký prezident Donald Trump prohlásil, že dluhopisový trh měl tento týden „slabší chvilku“, kterou on však rychle vyřešil, a že věří, že jeho ekonomický plán povede k posilování dolaru.

12. dubna 2025  8:39

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!