Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Státu chce s mýtem radit šest firem. Nejlevnější nabídla čtvrtinu ceny

  • 22
Ostře sledovaná soutěž na projektového manažera pro výběr mýta po roce 2016 může skončit velkou úsporou pro stát, ale i fiaskem a spory u antimonopolního úřadu. Do tendru, jehož cenu omezilo ministerstvo dopravy na sto milionů korun, se přihlásilo celkem šest firem a sdružení.

Nejlevnější nabídku podala podle informací MF DNES společnost Arthur D. Little s cenou 23 milionů korun. Nejdražší je naopak od společnosti CGI IT Czech Republic za 74 milionů korun.

Ministerstvo dopravy v pondělí večer zveřejnilo pouze jména šesti účastníků po otevření obálek s nabídkami, žádného uchazeče dosud stát nevyřadil. Jsou mezi nimi kromě výše jmenovaných společností také BDO IT a Cetag a sdružení PwC a M.T. Legal a sdružení KPMG, Tempest Czech s.r.o. a AK Volopich, Tomšíček a spol.

Nabídky teď posoudí hodnotící komise, kterou však ministerstvo dosud nejmenovalo. Rozhodujícím kritériem při hodnocení bude cena, která má váhu 60 procent, dalším hodnotícím kritériem je úroveň vzorové metodiky s vahou 40 procent.

„Počet nabídek ukazuje, že zadávací řízení bylo nastaveno správně a ministerstvo má možnost z více zájemců vybrat pro stát nejvýhodnější nabídku,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Podle něj by mohl být projektový manažer vybrán v průběhu září. „Úkolem projektového manažera bude především zpracovat podrobnou studii efektivity jednotlivých způsobů výběru mýta,“ dodal.

Takový scénář ovšem nastane jen v případě, že se nikdo proti výsledkům neodvolá. Velký rozptyl ve výši nabídek takovou jistotu příliš nedává. Už teď je přitom proces výběru provozovatele výběru mýta po roce 2016 ve skluzu, zpoždění nahrává především současnému provozovateli.

Do konce tohoto roku by měl projektový manažer zpracovat a především vyhodnotit veškeré varianty výkonového zpoplatnění pozemních komunikací po roce 2016, na jejichž základě ministerstvo navrhne vládě, jak postupovat dál. Teprve pak stát vyhlásí tendr na provozovatele. Ministerstvo dopravy v podmínkách soutěže počítá s tím, že vítězná společnost bude mít i roli administrátora, bude tedy spoluodpovědná za zadání a výběr potenciálních dodavatelů.