Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavaři začali razit tunel pod Vítkovem

  16:52aktualizováno  16:52
Dva dvoukolejné tunely pod horou Vítkov, díky kterým se propojí všechna důležitá pražská nádraží, se budou razit zhruba rok. Se stavbou jižního, který spojí hlavní nádraží a Vysočany, začala společnost Metrostav ve čtvrtek. Severní tunel začne razit Subterra zhruba za měsíc.
Vizualizace tunelu

Vizualizace tunelu - Vizualizace západního vyústění tunelu pod Vítkovem z místa, kde magistrála překračuje kolejiště Masarykova nádraží. S ražbou se však začalo na východní straně. | foto: Nové spojení

Stavaři ještě před zahájením ražby osadili budoucí tunel vysvěcenou soškou svaté Barbory, která je patronkou všech tunelářů.

Dva dvoukolejné železniční tunely mají souhrnnou celkovou délku ražených úseků 2401 metrů. Celková délka jižního tunelu je 1364 metrů.

Díky tunelům se propojí hlavní a Masarykovo nádraží na jedné straně a stanice Libeň, Vysočany, Holešovice na straně druhé.

"Tím se konečně zrychlí pohyb vlaků na těchto tratích," uvedl ve svém projevu při zahájení ražby generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

Stavba tak například umožní mezinárodním vlakům EuroCity na trase Vídeň - Praha - Berlín, které nyní zastavují v Holešovicích, zajíždět až do centra, připomněla ČTK.

Na stavbě tzv. "Nového spojení" stavaři položí celkem 28,48 kilometru nových kolejí, natáhnou 43 kilometrů optických kabelů, 29 km traťových kabelů a 16 km nového trakčního vedení, citovala ČTK mluvčího Skansky Ondřeje Šucha.

Nová trať vyřadí z provozu jednokolejnou spojku po žižkovském úbočí Vítkova i navazující tunel. Po dokončení zmizí vlaky, které uvolní místo pro pěší i cyklisty.

Stavbu Nového spojení provádí sdružení firem "Pražské spojení", které sdružuje společnosti Skanska, Stavby silnic a železnic, Subterra a Metrostav.

Výstavbu financuje Státní fond dopravní infrastruktury a podle dřívějších odhadů přijde na devět miliard korun. Měla by být hotova v roce 2007.

Autoři: ,


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Topná sezóna může začít již příští týden a kominíci nestíhají

(ilustrační foto)

Letošní topná sezóna začne na většině území České republiky již příští týden. Ti, kteří ještě nestihli povinnou revizi...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

Ilustrační snímek

Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa...



Najdete na iDNES.cz