Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavaři začali razit tunel pod Vítkovem

  16:52aktualizováno  16:52
Dva dvoukolejné tunely pod horou Vítkov, díky kterým se propojí všechna důležitá pražská nádraží, se budou razit zhruba rok. Se stavbou jižního, který spojí hlavní nádraží a Vysočany, začala společnost Metrostav ve čtvrtek. Severní tunel začne razit Subterra zhruba za měsíc.
Vizualizace tunelu

Vizualizace tunelu - Vizualizace západního vyústění tunelu pod Vítkovem z místa, kde magistrála překračuje kolejiště Masarykova nádraží. S ražbou se však začalo na východní straně. | foto: Nové spojení

Stavaři ještě před zahájením ražby osadili budoucí tunel vysvěcenou soškou svaté Barbory, která je patronkou všech tunelářů.

Dva dvoukolejné železniční tunely mají souhrnnou celkovou délku ražených úseků 2401 metrů. Celková délka jižního tunelu je 1364 metrů.

Díky tunelům se propojí hlavní a Masarykovo nádraží na jedné straně a stanice Libeň, Vysočany, Holešovice na straně druhé.

"Tím se konečně zrychlí pohyb vlaků na těchto tratích," uvedl ve svém projevu při zahájení ražby generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

Stavba tak například umožní mezinárodním vlakům EuroCity na trase Vídeň - Praha - Berlín, které nyní zastavují v Holešovicích, zajíždět až do centra, připomněla ČTK.

Na stavbě tzv. "Nového spojení" stavaři položí celkem 28,48 kilometru nových kolejí, natáhnou 43 kilometrů optických kabelů, 29 km traťových kabelů a 16 km nového trakčního vedení, citovala ČTK mluvčího Skansky Ondřeje Šucha.

Nová trať vyřadí z provozu jednokolejnou spojku po žižkovském úbočí Vítkova i navazující tunel. Po dokončení zmizí vlaky, které uvolní místo pro pěší i cyklisty.

Stavbu Nového spojení provádí sdružení firem "Pražské spojení", které sdružuje společnosti Skanska, Stavby silnic a železnic, Subterra a Metrostav.

Výstavbu financuje Státní fond dopravní infrastruktury a podle dřívějších odhadů přijde na devět miliard korun. Měla by být hotova v roce 2007.

Autoři: ,



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

Křetínský po rádiích jedná o nákupu Elle a dalších magazínů ve Francii

Francouzská edice magazínu ELLE

Dobývání mediálních vod nekončí pro Daniela Křetínského nákupem rádií skupiny Lagardère. Majitel fotbalové Sparty...

Čínský kolos CITIC založí společný podnik s CEFC Europe

Delegace čínského státního konglomerátu CITIC, který převzal investice skupiny...

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe již podepsali závazné memorandum o vzniku společného podniku....

ČEZ pokračuje ve větrné expanzi, ve Francii postaví své první elektrárny

Větrný park ČEZ v německém Cheinitz-Zethlingenu

Snaha polostátního gigantu ČEZ přebarvit se alespoň zčásti nazeleno pokračuje. Na konci roku by měla firma zahájit...

Najdete na iDNES.cz