Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stavbě dálnic u Litomyšle a Frýdku-Místku hrozí kvůli iniciativám zpoždění

  15:17aktualizováno  15:17
Přípravě dvou klíčových dálnic hrozí vlivem občanských iniciativ další zpoždění. Podle zjištění iDNES.cz se nově komplikuje příprava D35 kolem Litomyšle a také výstavba D48 kolem Frýdku-Místku.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Příprava klíčové dálnice D35 mezi Hradcem Králové a Olomoucí, která má odlehčit přetížené brněnské D1, narazila na odpor majitelů pozemků u obce Kornice. Ta je vzdálená pouhé dva kilometry od centra Litomyšle a dálnice bude obec těsně míjet.

Jednadvacet tamních vlastníků pozemků pod budoucí dálnicí se v těchto dnech písemně zavázalo, že pozemky neprodají, pokud by dálnice vedla ve variantě „0“.

Současně trvají na dostatečném posouzení nedaleké varianty 1. „Tato trasa přináší minimální hlučnost, je šetrnější ke spodním vodám a životnímu prostředí. Pokud ji Ředitelství silnic a dálnic nevezme v potaz, zdrží se výstavbu D35 kolem Litomyšle o 10 let,“ řekl iDNES.cz předseda spolku Pro Litomyšl Ladislav Sýkora.

Podle zjištění iDNES.cz ale zatím ŘSD s variantou „1“ vůbec nepočítá. Dálnice má přitom kolem města vést už za pět let. Dalších pět let by tak končila před Litomyšlí a znovu začínala za městem.

Zamýšlená stavba úseku dálnice D35 u Litomyšle.

Zamýšlená stavba úseku dálnice D35 u Litomyšle.

Zastaví se i obchvat Frýdku-Místku

Dalším problémovým úsekem tuzemských dálnic je obchvat Frýdku-Místku, který je součástí tahu D48 do Polska. V pátek proti jeho stavbě podaly rozklad Děti Země. Stavba, která měla začít ještě letos, se tak dokládá na neurčito.

„Žádáme změnit uložené podmínky ve stanovisku hygieniků na ochranu před hlukem, dále ve stanovisku krajského úřadu v Ostravě na ochranu cenných území soustavy Natura 2000, hlavně kolem řeky Morávky, a také ve stanovisku EIA na ochranu životního prostředí,“ upřesnil předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Součástí rozkladu je také upozornění na rozpory při vydání stanoviska krajského úřadu v lednu 2013 k zásahu do přírodních památek Profil Morávky a Kamenec a při vydání stanoviska EIA v únoru 2017, které ministerstvo životního prostředí zaslalo Ředitelství silnic a dálnic ČR bez vyjádření veřejnosti.

Rozkladem napadená část obchvatu Frýdku-Místku měří 2,3 kilometru. Nákladem přibližně jedné miliardy korun se má stavět v letech 2017 až 2020, tento termín se ale nyní jeví jako nereálný.

Zamýšlená stavba úseku dálnice D48 u Frýdku-Místku.

Zamýšlená stavba úseku dálnice D48 u Frýdku-Místku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.