Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba tunelu Blanka se údajně zpozdí a prodraží

  9:11aktualizováno  9:11
Pražský tunel Blanka, který je součástí budovaného pražského městského okruhu, se podle Hospodářských novin zpozdí a prodraží nejméně o pět miliard korun. Stavba je kalkulována na 21,2 miliardy korun. Datum dokončení se může posunout o půl roku na červen 2012.

Tunel Blanka | foto: iDNES.cz

S odvoláním na zdroj, který je o přípravě stavby informován, to uvádějí dnešní Hospodářské noviny. Politici i představitelé stavebních firem toto tvrzení ale odmítají.

Časovému skluzu nasvědčuje pohled do účetnictví magistrátu, který na stavbu v rozpočtu vyčlenil 7,4 miliardy Kč. Ke konci července ale bylo prostavěno jen 2,2 miliardy korun. Primátor Pavel Bém však uvedl, že "platí smlouva s nabídkovou cenou a harmonogramem prací včetně dokončení díla".

HN ale uvádějí, že se v polovině července kvůli termínu rozhořel ostrý spor mezi společností Metrostav a firmou ČKD, která do tunelů dodává technologie. Metrostav, který je hlavním dodavatelem, oznámil, že stavební část odevzdá nejméně o půl roku později, než slíbil.

Důvodem prý jsou dva propady půdy ve Stromovce, což prý zvýší i celkové náklady. Mluvčí Metrostavu František Polák však uvedl, že firma zatím nemá indicie, že by cena měla být vyšší. "Zpoždění bude eliminováno," podotkl.

To je však obtížné podle listu ověřit, protože Metrostav i firma IDS, která pro město stavbu dozoruje, odmítají zveřejnit nynější harmonogramy prací.

Ty, jež visely donedávna na webu, Metostav stáhl. Naopak Jiří Zeman z odboru městského investora pražského magistrátu potvrdil, že "je nesporné, že vše nebude v tom termínu, jak se naplánovalo." Tunelový komplex Blanka, který je součástí severozápadní části městského okruhu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou, by měl být hotov v roce 2011.

Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka začala loni. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou.

Tunel má délku 6,4 kilometru, přitom 5,5 kilometru vede pod zemí. Po propojení s tunely Zlíchovským, Strahovským a Mrázovkou bude tato soustava tunelů měřit celkem 17 kilometrů, vznikne tak nejdelší městský tunel v Evropě. V roce 1998 magistrát původně spočítal náklady na osm miliard korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.