"Hotový bude tunel včetně všech bezpečnostních zařízení na konci příštího roku," řekl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která tunel razí.
Na stavbě pracuje 60 horníků, kteří s ražbou začali v září 2003. Zeminu používají na náspy podél dálnice. Celkem vytěží asi 400 000 kubických metrů zeminy.
Náklady na stavbu tunelu se pohybují kolem 4,2 miliardy korun.
Kromě tunelu Panenská bude na trase Trmice-hranice ještě jeden kratší tunel Libouchec. Přes 23 kilometrů dlouhý úsek z Trmic na Ústecku k česko-německé státní hranici má začít motoristům sloužit na konci roku 2006.
Úseku z Trmic k hranicím na podzim přestali bránit ekologové. Sdružení Děti Země stahuje postupně šest žalob podaných na rozhodnutí o trase dálnice D8 z Trmic na hranice.
Impulsem pro řešení situace byly časté nehody na trase mezinárodní silnice E55 z Lovosic přes Teplice na hraniční přechod Cínovec. Dálnice by měla tuto trasu nahradit.
Tunel Panenská je součástí budované
dálnice D8 u Petrovic na Ústecku (mapy.idnes.cz)
Biskup Josef Koukl z litoměřické diecéze žehnal sv. Barboře u Panenského tunelu pod Nakléřovem. (29. listopadu 2004) |
Proražení tunelu Panenská pod Nakléřovem u Ústí nad Labem. (29. listopadu 2004) |