„Jde o velmi důležitý most, který nese velmi důležitou komunikaci první třídy, po které vedou autobusové linky,“ řekl MF DNES mluvčí ředitelství silnic Jan Rýdl.
V úterý měl být most hotový. Nestojí zatím ale ani v hrubé konstrukci, za což podle šetření ŘSD může liknavost a nesprávně zvolený stavební postup. Sankce, které může stavebním firmám ŘSD účtovat, jsou v současnosti obdobně vysoké, jako je cena celého mostu, tedy ve výši zhruba 35 milionů korun.
Konsorcium společností Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české Geosan Group zvítězilo ve výběrovém řízení na rekonstrukci 13,9 kilometru dlouhého úseku s cenou 1,75 miliardy korun. Šlo o nejnižší nabídku o cca 300 milionů nižší, než na kolik cenu odhadl projektant stavby.
Problémy se zpožděním ve výstavbě se objevily krátce po zahájení prací, v srpnu se sdružení dohodlo s ŘSD na zvýšení pracovního úsilí a na novém harmonogramu výstavby.
Po nesplnění tohoto prvního milníku může ŘSD stavebním firmám začít účtovat penále, které se pohybuje v částkách stovek tisíc korun za den zpoždění. Maximální výše pokut, které se mohou během výstavby načítat, vychází na 30 procent celkové ceny. To pro tuto zakázku představuje 525 milionů korun a odpovídá zhruba dvouletému skluzu oproti harmonogramu.