O případném rozšíření silnice první třídy I/20 na Plzeň se začalo mluvit před několika lety společně s tím, že stát začal připravovat dokončení chybějícího úseku D3 prostřednictvím spolupráce s privátním sektorem (PPP projekt). Protažení dálnice, která nyní končí u Příbrami, a její napojení na již hotovou část čtyřproudé komunikace u Písku totiž pravděpodobně zvýší provoz i na okolních komunikacích.
„Od Písku na Plzeň žádnou vyhledávací studii nemáme, ale komunikujeme s ministerstvem dopravy, že by bylo dobré se na celou trasu znovu podívat, zkusit udělat vyhledávací studii, protože dopravní výkony na silnicích I. třídy nám vyrostly za poslední dva roky o třináct procent,“ řekl tehdejší generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Nyní už je jasné, že celá trasa se zkapacitňovat nebude. Kromě obchvatu Losiné, který by se měl začít budovat v roce 2025, na trase silničáři chystají přeložky silnice u Chválenic, u Kasejovic mezi Hněvkovem a Sedlicí. „Na trase Plzeň–Písek se u těchto čtyř staveb zatím s ničím jiným v dohledné době nepočítá,“ uvedla mluvčí ředitelství silnic Nina Ledvinová.
Zvyšování propustnosti komunikace se pak týká jen dvojice úseků, a to ještě pouze částečně. Nynější čtyřpruhové uspořádání po sjezdu z dálnice D5 bude pokračovat mezi Losinou a vrchem Radyně až do míst, kde je nyní křižovatka s komunikací I/19. Tam vznikne mimoúrovňová křižovatka a dále bude silnice I/20 pokračovat jako dvouproudá.
S dalším rozšířením se poté počítá až u čtyři kilometry dlouhého obchvatu Kasejovic. Tam by podle Ledvinové měly vzniknout třetí pruhy pro bezpečné předjíždění.